wtorek, 4 listopada 2014

Placki z cukinii z prażonym słonecznikiem

Kolejna wersja placków z cukinią. To warzywo jest tak uniwersalne, że pasuje do niego wiele różnych składników, a i na słodko jako dodatek do ciast się nadaje. Tym razem do placków dodałam uprażony na patelni słonecznik, który miękkim plackom dodał chrupkości. Podałam je z sosem jogurtowo-majonezowym, z którym sprawił, że placki stały się pełnym daniem obiadowym.




Składniki:
  • 2 nieduże cukinie
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 jajka
  • 120 g mąki pszennej
  • 6 łyżek mleka
  • 6 łyżek śmietanki 30%
  • 3 łyżki ziaren słonecznika
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • pieprz

Cukinie umyć, osuszyć i razem ze skórką zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Posypać łyżeczką soli, wymieszać i odstawić na kilka minut.
Jajka roztrzepać z mlekiem i kremówką. Wsypać mąkę i szybko wymieszać, żeby powstało gładkie ciasto. Również odstawić na kilka minut.
Słonecznik podprażyć na patelni bez dodatku tłuszczu.
Do ciasta dodać odciśniętą z powstałego soku cukinię, oraz prażony słonecznik i natkę pietruszki. Dokładnie wymieszać i doprawić do smaku pieprzem.
Od razu smażyć na rozgrzanym oleju na złoty kolor z obu stron. Podawać zaraz po usmażeniu z sosem jogurtowo-majonezowym.

1 komentarz:


  1. Gość: mLunch, *.warszawa.vectranet.pl
    2014/11/04 15:26:26
    Uwielbiam takie przepisy ! Łatwo, szybko i przede wszystkim zdrowo ;) To właśnie takie jedzenie zainspirowało mnie to stworzenia własnego bloga kulinarnego: twojmlunch.blogspot.com/. Mój blog poświęcony jest prostym w przygotowaniu posiłkach, które można spakować do pracy na lunch, które są alternatywą dla śmieciowego jedzenia do którego często sięgamy będąc w pracy.
    Jestem wierną czytelniczą Pani i byłoby dla mnie ogromnym zaszczytem gdyby podzieliła się Pani swoimi pomysłami na mLunch do pracy. Z ogromną przyjemnością udostępniłabym Pani przepis na moim blogu zamieszczając również link do Pani bloga. :)
    wedith
    2014/11/05 10:31:04
    Piękne placuszki Ci wyszły! Pychotka!
    jolantaszyndlarewicz
    2014/11/07 14:50:18
    Jak dla mnie idealny obiad:)

    OdpowiedzUsuń