środa, 19 listopada 2014

Zupa krem z kukurydzy

Kremowa zupa w bardzo optymistycznym żółtym kolorze. W sam raz na szarugę i mgłę którą właśnie mamy za oknem.




Przepis z blogu Kuchenne szaleństwa.
Składniki:
  • 3 kolby kukurydzy
  • 1 nieduży por
  • 2 małe cebule
  • 1 marchewka
  • 1 duży ziemniak
  • 2 liście laurowe
  • 2-3 ziarna ziela angielskiego
  • gałązka lubczyku
  • sól, pieprz
  • oliwa lub olej do smażenia
do podania:
  • mała papryczka chili
  • grzanki

Pora pokroić na 5-6 cm kawałki, cebulę w kostkę, a marchewkę w plasterki. Podsmażyć je lekko na 2 łyżkach rozgrzanego tłuszczu. Dodać liście laurowe, ziele angielskie oraz lubczyk i około 1,5 litra gorącej wody. Garnek przykryć i gotować aż marchewka nieco zmięknie. Wtedy z wywaru wyjąć pora, ziele angielskie i liście laurowe, a dodać odcięte nożem z kolb ziarna kukurydzy i pokrojonego w kostkę ziemniaka. Gotować aż wszystkie warzywa będą miękkie. Następnie zupę zmiksować na gładki krem.Doprawić do smaku solą i pieprzem.
Podawać z pokrojoną w krążki papryczką i grzankami.

1 komentarz:


  1. Gość: kuchnia-domowa-ani.blogspot.com, *.248.246.66.skyware.pl
    2014/11/19 09:42:56
    Fajna zupka!
    kabamaiga
    2014/11/19 10:47:32
    Nareszcie :)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/11/19 14:58:30
    Jejku skąd masz taki kubek - pamiętam, że dostawaliśmy kompot w takich na szkolnej stołówce ... uwielbiałam je:) ... a zupka bardzo słoneczna:) buziaki Kochana:)
    Gość: Szefowa kuchni, *.helpnet.pl
    2014/11/19 15:18:17
    Zupę kukurydzianą mam w swoim stałym menu. :) Robię ją z kukurydzy w puszce.

    Kolor zachęca... i przypomina o lecie. ;)
    Gość: aga, *.dynamic.chello.pl
    2014/11/19 20:22:39
    Mnie też ten garnuszek rozczulił, mieliśmy takie same w rodzinnym domu..ileż lat temu, ciekawe czy jakiś został mamie..
    Gość: klaudynas, *.mostykatowice.pl
    2014/11/21 08:14:37
    u mojej babci też były takie kubki ! do dziś pamiętam smak kompotu z tego kubka !!! MNIAM

    A zupę na pewno wypróbuję. A gdzie kupujesz świeżą kukurydzę?
    edyta_rosner
    2014/11/22 10:30:00
    Joluś kubek dostałam od siostry :) Miała 6 sztuk, została jedna i trzy talerzyki. wszystkie dostały się mnie i teraz to jest mój ulubiony kubek na herbatę ;)

    OdpowiedzUsuń