wtorek, 27 stycznia 2009

Ruloniki schabowo-serowe

Moja kolejna propozycja na wykorzystanie schabu, aby zrobić pyszny, niecodzienny obiad.
Przepis pochodzi z książeczki "Rolady mięsne, warzywne i słodkie" T. Barowicza z Biblioteczki poradnika domowego.




Składniki:
- 4 kotlety schabowe
- 8 plastrów żółtego sera
- jajko
- 2 łyżki bułki tartej
- 2 łyżki zmielonych orzechów włoskich
- pieprz i sól

Kotlety rozbić na dość cienkie plastry, posypać solą i pieprzem.
Cztery plastry sera rozłożyć na blacie lub desce do krojenia, na każdym ułożyć kawałek schabu, a na nim następny plaster sera. Całość zawinąć w rulony i spiąć wykałaczkami.
Każdy rulon panierować w roztrzepanym jajku, a następnie w bułce tartej zmieszanej z orzechami.
Smażyć na rumiano na silnie rozgrzanym tłuszczu.

1 komentarz:


  1. grumko
    2009/01/27 11:45:05
    Mam strasznie dużo książeczek z tej serii, ale tej akurat nie posiadam. Fajny ten przepis. BTW: coś zmieniasz wygląd bloga jak przysłowiowe rękawiczki;-)
    majanaboxing
    2009/01/27 11:48:45
    Edsyiu, bardzo ciekawy przepis na schabik, podoba mi się to, ze panierka zawiera orzechy włoskie. Ciekawa jestem tego połączenia :)
    Widzę,że wygląd się zmienia po mału... Ładnie , ale jakoś się przyzwyczaiłam do ślicznego ołóweczka :))
    Pozdrówka cieplutkie :**
    edysia79
    2009/01/27 11:54:48
    Andrzeju ja mam 9 książeczek z tej serii i właśnie zabieram się za porządne, czyli częstsze korzystanie z nich :)
    Co do wyglądu bloga, to szukam odpowiedniego dla siebie i sama nie wiem, czy uda mi się taki znaleźć.. ;)

    Majanko roladki w tej panierce na prawdę ciekawie smakowały.
    Mnie ten ołówek jakoś tak denerwował, a nie wiedziałam, jak się go pozbyć. Wygląd bloga pewnie będzie się jeszcze zmieniał, zanim znajdę coś, co na prawdę mi się spodoba.
    casiapaw
    2009/01/27 11:57:29
    O kurczę, Edytko, weszłam tu i przez chwilę myślałam że coś pomyliłam... Taka zmiana! I muszę powiedzieć, że bardzo mi się podoba. Zrobiło się tak jakoś nastrojowo i elegancko :) Miłego dnia życzę :)
    edysia79
    2009/01/27 12:00:55
    Casiu właśnie jestem w trakcie poszukiwań nowego szablonu i przymiarek, więc teraz nie wiem, który szablon Ci się podobał. Ten ciemny? Mi się taki podoba, bo zdjęcia się ładnie na ciemnym tle prezentują, ale oczy się szybciej męczą od czytania białych literek na ciemnym tle..
    majanaboxing
    2009/01/27 12:36:31
    O, teraz jest ślicznie! :) Podoba mi się, elegancko :)
    olciaky
    2009/01/27 12:37:19
    Piękne,cudne,soczyste.Aż się obśliniłam;)
    edysia79
    2009/01/27 12:38:50
    Majanko mi też się podoba i chcę zostawić ten szablon, tylko dwóch linijek z kategoriami nie widać i nie wiem jak to poprawić, bo się na CSS-ie nie znam. Może autorka coś poradzi?

    Olciaky dziękuję :)
    Gość: asieja, *.elblag.dialog.net.pl
    2009/01/27 12:49:55
    pięknie wyglądają te ruloniki. (-:
    chyba robię się głodna.
    casiapaw
    2009/01/27 12:50:38
    ojej, znowu inaczej :) mi się bardzo podobał ten ciemny, coś z szarym i zielonym. ale ten też wygląda bardzo ładnie :)
    atina_bc
    2009/01/27 13:03:35
    Edysiu i znowu fajny pomysł na schabowego:) ale dzisiaj to chyba główną rolę odgrywa szablon;) Ten mi sie bardzo podoba - to chyba projekt Kate. Jest ślicznie i elegancko:) Niestety nie widziałam tego ciemnego. Chyba dzisiaj to muszę tu zdecydowanie częściej zaglądać;) Udanych poszukiwań!
    edysia79
    2009/01/27 15:28:06
    Asieja mam nadzieję, że głód już zaspokoiłaś ;)

    Casiu cieszę się, że ten też Ci się podoba, bo na razie taki zostanie :)

    Anitko szukam ciekawych pomysłów na mięsa do obiadu, bo ile można jeść filety z kurczaka? ;)
    Szablon na razie zostaje taki jaki jest, tylko muszę wprowadzić małe poprawki.
    iis111
    2009/01/27 20:42:12
    jak ladnie tutaj:D
    abbra
    2009/01/29 09:00:37
    Ten szablon też mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń