wtorek, 6 stycznia 2009

Surówka piękności

Przepis na tą surówkę znalazłam jakiś czas temu na opakowaniu płatków owsianych firmy Kupiec. Jej skład mnie zaintrygował i przepis sobie zostawiłam z zamiarem wypróbowania. Długo się do niego zabierałam, ale wreszcie się doczekał. Nie wiem, czy rzeczywiście ma ona jakieś szczególne działanie na urodę, ale na pewno nie zaszkodzi ;) Surówka jest bardzo smaczna i świetnie nadaje się na lekkie drugie śniadanie.




Składniki:
- 3 łyżki płatków owsianych zwykłych
- 1/4 szklanki mleka
- 1 łyżka miodu
- 1 jabłko (ok. 15 dag)
- sok z połowy cytryny
- 10 posiekanych orzechów laskowych

Płatki wsypać do miseczki i zalać 6 łyżkami zimnej przegotowanej wody. Przykryć i odstawić na noc.
Rano do płatków dodać starte na dużych oczkach jabłko, miód, sok z cytryny, orzechy i zalać mlekiem. Wymieszać.

1 komentarz:


  1. casiapaw
    2009/01/06 23:46:04
    Piękności, powiadasz... To trzeba by spróbować ;)
    atina_bc
    2009/01/07 07:46:44
    Bardzo smacznie wygląda:)
    kachna.pl
    2009/01/07 09:18:18
    fajny pomysł... ja jakoś za płatkami owsianymi nie przepadam ale spróbuję z kukurydzianymi:)
    Pozdrawiam
    Kasia
    majanaboxing
    2009/01/07 09:54:15
    Jak surówka piękności to na pewno pyszna i muszę ją wypróbować :) Na zdjęciu wygląda zachęcająco :) Pozdrawiam Edysiu:)
    lis_ka
    2009/01/07 12:20:47
    Pamiętam ten przepis! Pierwszy raz znalazłam go 100 lat temu w książce "O dziewczętach. Dla dziewcząt", bodajże. Produkowałam tę surówkę dzień w dzień i ona naprawdę ma świetne właściwości, zwłaszcza na cerę. Kiedy bylam nastolatką, oprócz kremu Eris, nie było innych cudów, a to danie rzeczwiście je sprawiało. :)
    olalala77
    2009/01/07 14:13:01
    I ja ją jadłam, a właściwie nie tą, tylko podobną. Ale szczerze mówiąc, to mi nie zasmakowała, bo w mojej wersji było więcej mleka, a ja za mlekiem nie przepadam. No ale myślę "a, piękności! No to zrobię! Poświęcę się" :). I od tego czasu jej nie robiłam, ale Twoja wygląda tak smakowicie ;)...
    iis111
    2009/01/07 22:02:57
    surowki ktore wplywaja na pieknosc to ja bardzo lubie;)
    edysia79
    2009/01/07 23:16:01
    Casiu tak napisali ;) Ja tam myślę, że w tej surówce jest samo zdrowie, dlatego będę ją często robić :)

    Anitko dziękuję :)

    Kachna jeśli z kukurydzianymi, to odpada całonocne czekanie, można ją zrobić i zjeść od razu :) Ciekawe jak by smakowała...

    Majanko pyszna i zdrowa!

    Lisko nie wiedziałam, że to taki stary przepis ;)
    Skoro piszesz że działa cuda, to trzeba będzie wziąć się za codzienną produkcję :)))

    Olu w oryginalnym przepisie też było więcej mleka, ale wtedy zamiast surówki, wyszłaby zupa mleczna z jabłkami. Ja ilość mleka zmniejszyłam na tyle, żeby ono było, ale żeby wszystko nie pływało. Jeśli nie lubisz mleka, to można by je zastąpić jogurtem.

    Iwonko w takim razie zrób sobie taką suróweczkę ;)

    grumko
    2009/01/08 06:33:59
    Hmm ciekawe czy na facetów też działa?;-))
    edysia79
    2009/01/08 10:18:50
    Andrzeju spróbuj i zdaj relację czy podziałała, bo też jestem ciekawa ;))
    notme-gotuje
    2009/01/08 13:58:25
    Ja tez sprobuje hi hi. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń