czwartek, 22 stycznia 2009

Babka sylwestrowa

Wiem, wiem, Sylwester był trzy tygodnie temu. Pieczenie tego ciasta miałam zaplanowane na ten dzień już od dawna, ale nic z tego nie wyszło. Na święta upiekłam dwa duże ciasta, dodatkowo trzeba było spróbować ciast mojej mamy, teściowej i cioci, więc na ostatni dzień roku słodkości jeszcze mieliśmy. Stwierdziłam jednak że tej babce nie podaruję i upiekę ją nie czekając cały rok, zwłaszcza że w szafce czekały rodzynki giganty ;) Babka jest pyszna i tak na prawdę, to pasuje na każdy dzień roku. Polecam :)




Składniki:
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1 szklanka cukru pudru
- 4 jajka
- kostka margaryny
- 2 garści rodzynek
- aromat lub cukier waniliowy
- sok z 1/2 cytryny
- szczypta soli
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Margarynę utrzeć z cukrem na puch, następnie dodawać po jednym jajku. Nadal miksując stopniowo wsypywać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i solą oraz aromat lub cukier waniliowy i sok z cytryny. Na końcu wsypać umyte rodzynki i wymieszać łyżką.

Ciasto przełozyć do natłuszczonej i posypanej mąką formy keksowej i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180ºC. Piec około 1 godziny.

1 komentarz:


  1. zemfiroczka
    2009/01/22 23:38:43
    A fajna - lekka taka się wydaje :)
    edysia79
    2009/01/22 23:43:38
    Oczko no właśnie tego przymiotnika mi brakowało przy opisywaniu ciasta ;) Babka jest właśnie taka jak napisałaś.
    Pozdrawiam!
    casiapaw
    2009/01/22 23:55:08
    Mniam mniam :) Lubię jeść ciasta w takim kształcie - jakoś tak mi łatwo "wchodzą" ;)
    edysia79
    2009/01/22 23:56:44
    Casiu ja lubię piec ciasta w takiej formie, bo szybko "schodzą" i można upiec następne ;)
    kasiac01
    2009/01/23 07:31:58
    Edysiu, pięknie i puchato wygląda ta babka. Lubię babki, też nie tylko na Sylwestra:)
    atina_bc
    2009/01/23 08:19:37
    Bardzo lubie takie babki, a ta rzeczywiście wygląda lekko i pysznie:)
    majanaboxing
    2009/01/23 08:44:52
    Piękna, puchata ! :)) Edysiu, robisz piękne zdjęcia! :)) Pozdrawiam ciepło , a przepis zapisuję :)
    kasiaaaa24
    2009/01/23 09:16:12
    Ale dawno nie piekłam babki... Wygląda pięknie, taka pulchniutka :) Pozdrawiam
    abbra
    2009/01/23 10:24:07
    Piękna !
    To chyba telepatia , bo u mnie w piekarniku też siedzi babka ;))
    zjedz_mnie
    2009/01/23 11:34:34
    Apetycznie wygląda. A nazwę można zmienić na "babkę posylwestrową" i po sprawie:))
    iis111
    2009/01/23 11:35:38
    Sylwestrowa? Czyzbys se spoznila?;)Chyba nie, bo przeciez w poniedzialek zaczyna sie chinski nowy rok:D
    olalala77
    2009/01/23 15:10:57
    Fajna z niej... babeczka ;). Wygląda iście świątecznie - takie ma ładne otoczenie i taka leciutka... Plus te rodzynki :). Bomba!
    Pozdrówka
    olciaky
    2009/01/23 17:28:32
    Heh fajna, świetnie brzmi :"Babka sylwestrowa" :D
    zapraszam i do mnie :)
    Pozdrówka i miłego weekendu!
    notme-gotuje
    2009/01/23 21:00:18
    O! I Ty ''Babuszkę'' upiekłaś, :) u Abbry tez jest ale marmurkowa. :)
    Giganty na prawdę, myślałam, że to może jakieś inne owoce, bo takie za duże an rodzynki mi się wydawały. ;)

    Pozdrawiam!
    kachna.pl
    2009/01/24 08:07:06
    Witaj Edysia :)
    Szacuneczek:) ... klasyka u ciebie.. piękne cisto piaskowe z herbatką super podwieczorek.
    Melduje się po chorobie :) jest już dobrze... uffff
    Pozdrawiam
    Kasia
    edysia79
    2009/01/24 19:26:04
    Kasiuc Ja też lubię babki, ale od kiedy zaczęłam pisać bloga, piekę je trochę rzadziej, bo jest tyle innych ciekawych ciast do upieczenia ;)

    Anitko babka była leciutka i puszysta, polecam :)

    Majanko dziękuję pięknie i czekam na tą babkę w Twoim wykonaniu ;)

    Kasiuuuu24 dziękuję :)

    Abbro chyba telepatia ;) Takie proste ciasta są najlepsze do kawki :)

    Zjedz_mnie babka sylwestrowa chyba jednak lepiej brzmi, ale Twoja propozycja też jest całkiem, całkiem :)

    Iwonko świetny pomysł z tym chińskim nowym rokiem! Wstrzeliłam się świetnie i gdyby ktoś chciał, to może tą babkę upiec na chińskiego sylwestra ;)

    Olalala i Olciaky dziękuję serdecznie i pozdrawiam :)

    Notme jakoś tak na babuszki nas zebrało ;) Te rodzynki najbardziej mężowi smakują, bo bardzo lubi rodzynki :)

    Kachna cieszę się że już wyzdrowiałaś, teraz mój synek ma anginę ropną, mąż też chory, ja staram się bronić przed chorobami.

    OdpowiedzUsuń