piątek, 2 stycznia 2009

Pierniczki na i pod choinkę

Witam w Nowym 2009 Roku! Dziękuję za wszystkie sylwestrowo-noworoczne życzenia :) Ja również życzę wszystkim tutaj zaglądającym wszystkiego co najlepsze na ten nowy rok!
 
Wiem, że już po świętach, ale może przepis przyda się komuś na kolejne Boże Narodzenie. U nas część pierniczków wisi na choince, zwłaszcza te z witrażykami, kilka powędrowało na choinki u rodziny, a reszta została zjedzona. Chociaż te pierniczki nie należą do zbyt miękkich, mój synek sobie z nimi świetnie radził i nie miał problemu z pogryzieniem.  Wspaniale smakowały też z kubkiem gorącego mleka.
Nadają się idealnie na choinkę, bo są leciutkie i pachną tak pięknie, że wystarczy przejść obok choinki, żeby poczuć piernikowy zapach świąt :)
Przepis pochodzi z gazety "naj: Boże Narodzenie" i jest moją kolejną propozycją w ramach Kuchni Świątecznej i Noworocznej.



Składniki:
- 1/2 szklanki płynnego miodu (użyłam sztucznego)
- 1/2 kostki margaryny
- 1 łyżeczka sody
- 1 torebka przyprawy do pierników
- 2 jajka
- 1/2 szklanki gęstej śmietany 18%
- ok. 500 g mąki pszennej

Miód stopić z cukrem i margaryną. Lekko przestudzić, wlać śmietanę i sodę rozpuszczoną w łyżce wody. Wbić jajka, dokładnie wymieszać, najlepiej rózgą. Następnie wsypać przyprawę do piernika i tyle mąki, by dało się zagnieść elastyczne, odstające od ręki ciasto.

Podsypując mąką rozwałkować je na placki o grubości 1/2 cm. Foremkami wycinać różne kształty i układać je na natłuszczonej blasze zostawiając odstęp ok. 1 cm, bo ciastka urosną.
W ciastkach które mają wisieć na choince zrobić dziurki za pomocą słomki do picia.
Jeśli chcemy zrobić pierniczki z witrażykami, należy wyciąć w ciastkach mniejsze otwory (ja użyłam kieliszka) i do powstałej dziurki wsypać z górką pokruszone landrynki.

Wstawić do nagrzanego do 180C piekarnika i piec 20-25 minut. Wystudzić.

Do dekoracji użyłam lukru z 1 białka ubitego z 1 szklanką cukru pudru.
 

1 komentarz:


  1. saurelin
    2009/01/03 03:12:22
    Edysiu piekne
    ale bardziej zachwycil mnie nowy szablon :) swietny :)
    atina_bc
    2009/01/03 07:56:19
    Edysiu pierniczki są śliczne, ale .... jak tu weszłam, to straciłam orientację - myślałam , że adresy pomyliłam;) Cudny szablon! Jestem pod ogromnym wrażeniem. Czy sama go robiłaś? mowę mi odebrało i nie mogę dojść do siebie;)
    Pozdrawiam noworocznie:)
    kachna.pl
    2009/01/03 08:05:44
    Pierniczki są piękne... ;) ja tez mam na choince ..oczywiście swojej roboty.
    zmieniłaś ramówkę blogu.... fajniutka... z nowym rokiem same niespodzianki ;)
    pozdrawiam
    Kasia
    notme-gotuje
    2009/01/03 09:38:11
    Slicznie sie prezentuja te z witrazykiem. :) Zmiany noworoczne widze, w pierwszej chwili pomyslalam ze u Kaktusa jestem bo wlasnie nie dawno zmienil szablon na taki sam. :)

    Pozdrawiam!
    edysia79
    2009/01/03 11:04:27
    Agatko cieszę się, że szablon Ci się podoba, ja nie do końca byłam przekonana do zmiany i czekałam na opinie ;)

    Anitko nie robiłam szablonu sama, zaraz w zakładkach podam link do autorki. Chciałam najpierw oswoić się z nowym wygladem bloga ;)

    Kasiu to są moje pierwsze w życiu pierniczki na choince.
    Postanowiłam zmienić szatę graficzną na Nowy Rok :)

    Notme nam też najbardziej podobają się te z witrażykami.
    Do Kaktusa nie zaglądam, więc nie wiedziałam, że jeszcze ktoś upatrzył sobie ten szablon :)
    iis111
    2009/01/03 12:00:45
    jaka ladna zmiana:)
    Otworzylam Twojego bloga i myslalam, ze pomylilam adresy:)
    edysia79
    2009/01/03 12:25:21
    Iwonko to taka niespodzianka na Nowy Rok ;)
    casiapaw
    2009/01/03 14:05:27
    Witaj w Nowym Roku, Edytko :) Ja też myślałam, że pomyliłam blogi, kiedy tu dziś weszłam. Ale bardzo mi się podoba :)
    edysia79
    2009/01/03 14:32:34
    Casiu witaj :) Jeśli się podoba, to bardzo się cieszę :))
    majanaboxing
    2009/01/03 18:14:35
    Edysiu, jestem normalnie zachwycona!!! :)) Prześliczny wystrój, cudownie u Ciebie !!! :)))
    Pierniczki prześliczne, wszystko masz cudownie dopracowane, gratuluję!:)
    edysia79
    2009/01/03 20:04:18
    Majanko dziękuję serdecznie :*
    Jak to dobrze, że Ci się u mnie podoba :))

    OdpowiedzUsuń