poniedziałek, 2 listopada 2009

Ciasto herbaciane

Bardzo bakaliowe ciasto, które dzięki dodanym przyprawom w smaku przypomina piernik.



Składniki:
- 1 filiżanka zimnej, mocnej herbaty
- 250 g bakalii (u mnie suszone morele, rodzynki, żurawina, skórka pomarańczowa i kandyzowany ananas)
- 1 szklanka brązowego cukru
- 3 jajka
- 3 szklanki mąki krupczatki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/2 łyżeczki mielonych goździków

Do małej miseczki wsypać bakalie, wymieszać i zalać zimną herbatą. Odstawić na noc pod przykryciem.
Następnego dnia bakalie odsączyć, herbatę zostawić.

Jajka ubić z cukrem i nadal ucierając stopniowo dodawać odłożoną herbatę na przemian z mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia i przyprawami. Na końcu wsypać bakalie i wymieszać dokładnie łyżką.

Ciasto przełożyć do natłuszczonej i posypanej bułką tartą formy w kształcie wieńca o średnicy 24 cm (można też to ciasto upiec w keksówce).
Wstawić do nagrzanego do 180 st.C piekarnika i piec około 1 godziny.

Po ostudzeniu i wyjęciu z formy posypać cukrem pudrem.

1 komentarz:


  1. ilka_86
    2009/11/02 11:18:08
    mmm...:) bardzo smakowicie wygląda:) fajna nazwa, ciekawi mnie smak;) w kolejce do wypróbowania:)
    majanaboxing
    2009/11/02 11:26:47
    Piękne ciasto Edysiu. Bardzo kształtne i na pewno smaczniutkie :) Pozdrawiam!:))
    blue_megi
    2009/11/02 11:40:05
    super wygląda :)
    atina_bc
    2009/11/02 14:10:15
    Wygląda pysznie! Bardzo lubię herbaciane ciasta:) A powiedz mi Edysiu co to za piękną foremkę masz ? Bardzo fajny kształt tego ciast Ci wyszedł:)
    malgorzata.dz
    2009/11/02 16:34:09
    A mnie tak keksowo wygląda, a ja kocham keksy. :)
    edysia79
    2009/11/03 10:29:39
    Ilko smak taki trochę piernikowy, trochę herbaciany :)

    Majanko, Blue_Megi dziękuję :)

    Anitko a mam taką tortownicę z dwoma wymiennymi spodami: płaskim i takim do pieczenia wieńca z kominkiem w środku :)

    Małgosiu masz rację, mnie też z keksem się to ciasto kojarzy z wyglądu :)
    usmiechniete.dziewcze
    2009/11/16 22:46:28
    Bardzo lubię ciasta herbaciane - ostatnio robiam z daktylami. Pychota! I jakie banalne w przygotowaniu.
    Twój wygląda jak keks. Mniam! :)
    Gość: sheridan, *.adsl.inetia.pl
    2011/04/03 20:11:35
    Właśnie zrobiłam to ciasto. Jest rewelacyjne. Tyle, że moje wygląda całkiem inaczej - jest ciemne jak piernik:) To chyba zasługa ilości cynamonu, który dałam - to moja ulubiona przyprawa i nigdy nie ma jej za dużo. Ma w każdym razie bardzo ciekawy, korzenny smak (dałam też goździki i mnóstwo bakalii. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń