czwartek, 23 maja 2013

Kurczak w szynce z mozzarellą i ziołami

Znów coś prostego i szybkiego do zrobienia, jak kurczak po prowansalsku. Znów mięsnie, pomidorowo i aromatycznie.
Porcja którą zrobiłam, wystarczyła nam na dwa dni. I muszę Wam powiedzieć, że odgrzana następnego dnia smakowała nam jeszcze bardziej.

Za kolejne wspólne gotowanie i rozmowy nie tylko na tematy kulinarne dziękuję Malwinie i Karolinie. Wiecie, że chcę więcej :)

 

Oryginalny przepis pochodzi z tej strony, ale ja zrobiłam właściwie po swojemu.

Składniki:
  • 6 filetów z piersi kurczaka
  • 6 plastrów szynki prosciutto
  • 2 kulki mozzarelli
  • 700 ml passaty pomidorowej z ziołami
  • sól i pieprz
  • przyprawa suszone pomidory z czosnkiem i bazylią (niekoniecznie)
  • 1 łyżka oleju lub oliwy do smażenia

Piekarnik rozgrzać do temperatury 200 st.C.
Mięso opłukać, osuszyć, natrzeć przyprawami. Podsmażyć na lekko złoty kolor na rozgrzanym oleju, przełożyć na talerz. Do pozostałego na patelni tłuszczu ze smażenia wlać przecier pomidorowy i zagotować. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
Na każdym kawałku mięsa ułożyć po 2-3 plasterki mozzarelli. Owinąć szynką.
Tak przygotowane mięso ułożyć w naczyniu do zapiekania. Zalać sosem pomidorowym.
Wstawić do piekarnika i zapiekać przez około 20 minut.

Podawać z puree ziemniaczanym, makaronem lub kaszą (nam najbardziej smakowała 3 wersja - z kaszą gryczaną).

1 komentarz:


  1. bernadeta75
    2013/05/23 10:49:17
    wygląda obłędnie , nie moge sie zdecydować u której z was lepiej;)
    kabamaiga
    2013/05/23 15:03:38
    Edytko wiesz, że u nas też były z kaszą gryczaną? Nasza porcja starczyła na 3 dni :) Ja też chcę więcej.
    panna_malwinna
    2013/05/23 15:41:03
    Ja podałam kurkę razem ze świeżym pieczywem. Będę musiała wypróbować dodatek kaszy gryczanej :) Piękne zdjęcia Edytko. Do następnego razu!
    ola7
    2013/05/23 17:37:46
    wyglada bardzo apetycznie:), chociaz ja juz bardzo malo jem miesa:(
    izaa_a
    2013/05/23 18:48:06
    mniamm pyszne danie ;)
    majanaboxing
    2013/05/23 22:16:15
    Mniam, smakowicie :). Muszę zrobić , bo kusicie :)
    aeljot
    2013/05/24 12:00:06
    Wygląda smakowicie :)
    Gość: luczynka, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/05/25 18:45:57
    Wygląda cudnie i potwierdzam, że również tak smakuje :) To był nasz dzisiejszy obiad, zgodnie z Twoim przepisem :) Dzieciaki zajadały bez gadania, a dodam, że to raczej niejadki, więc musiało im bardzo smakować. Jedyna różnica była w dodatku, bo zjedliśmy do tego ryż curry, który pasował tutaj idealnie.
    jolantaszyndlarewicz
    2013/05/26 05:26:41
    No to mam kolejny przepis do wypróbowania. Kurczaka po prowansalsku już zrobiłam i bardzo smakował:). Buziaki

    OdpowiedzUsuń