środa, 1 maja 2013

Sałatka jarzynowa tradycyjna

Taka sałatka obowiązkowo pojawiała się w moim rodzinnym domu na każde święta, czy uroczystości rodzinne. Muszę się przyznać, że przez jakiś czas miałam jej dość i kiedy zaczęłam sama gotować dla swojej rodziny szukałam nowych przepisów na sałatki, byle tylko nie zrobić tej. Teraz wracam do tradycji i doceniam ją. Sama na każde święta taką sałatkę przygotowuję. Tylko wbrew domowej tradycji nie dodaję do niej groszku ani kukurydzy, jak to robi moja mama.



Składniki (na duży garnek):
  • 3 marchewki
  • 3 pietruszki
  • 3 ziemniaki
  • 1 duży seler korzeniowy
  • 3 jajka
  • 2 jabłka
  • 4 ogórki kiszone
  • majonez
  • sól i pieprz

Marchewki, pietruszki, ziemniaki i seler umyć dokładnie, włożyć do dużego garnka. Zalać zimną wodą, przykryć i gotować do miękkości. Ostudzić. Obrać.
Jajka ugotować na twardo, obrać.
Jabłka obrać ze skórki i usunąć gniazda nasienne.
Warzywa, jajka, jabłka i ogórki kiszone pokroić w niedużą kostkę. Wymieszać z majonezem (ilość wg uznania, u nas ok. 3 czubatych łyżek), doprawić do smaku solą i pieprzem.

1 komentarz:


  1. wiosenka27
    2013/05/01 11:29:44
    Ja właśnie groszek zawsze lubiłam najbardziej. Pamiętam jak w czasach kryzysowych podjadałam go gdy mama nie widziała:)
    Gość: Bon, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/05/01 13:57:39
    Uwielbiam! :)

    Z wiosennymi pozdrowieniami,

    Agata
    jolantaszyndlarewicz
    2013/05/01 18:08:43
    W moim rodzinnym domu często robiło się tą sałatkę:) średnio ją lubiłam ....ale gdy spróbowałam wersji swojej Teściowej to się w niej rozkochałam ..a w ostatniej ciąży to bym za nią zabiła:) buziole
    Gość: Aaa, *.dynamic.chello.pl
    2013/05/02 08:50:30
    Z groszkiem lepiej smakuje
    izaa_a
    2013/05/02 15:19:39
    taka sałatka jest najlepsza
    Gość: bulwersacyjny, *.play-internet.pl
    2013/08/24 06:46:52
    Sałatka o nazwie tradycyjna bez groszku i kukurydzy? A jechała kiedyś tradycyjnym samochodem bez hamulców?
    edyta_rosner
    2013/08/24 12:59:42
    bulwersacyjny samochodem bez hamulców nie jechała. A we wstępie do wpisu napisała, że mama kukurydzę i groszek dodaje a ja wolę bez. I tak nadal jest to dla mnie sałatka tradycyjna.

    OdpowiedzUsuń