wtorek, 14 stycznia 2014

Ciasto dyniowe z migdałową kruszonką

W spiżarni wciąż mam kilka dyń do wykorzystania. Okres świąteczny już minął, wiec mogę się za nie zabrać. Zaczynam od ciasta, które dzięki użytym przyprawom, w smaku nieco przypomina piernik. Jest proste do przygotowania jak muffinki, bo składniki wystarczy wymieszać łyżką, nie trzeba używać miksera.
Przepis z blogu Mała Cukierenka, ja od siebie dodałam jeszcze orzechy włoskie.

 ciasto dyniowe z migdałową kruszonką

Składniki (na formę o wymiarach 25x12 cm)
na kruszonkę:
  • 1/4 szklanki drobno posiekanych migdałów
  • 1,5 łyżki schłodzonego masła
  • 2 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1,5 łyżki mąki pszennej
 na ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • dwie garści orzechów włoskich grubo posiekanych
  • 3/4 szklanki puree z dyni
  • 1/2 szklanki miodu
  • 1/3 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1/4 szklanki oleju
  • 2 jajka

Przygotować kruszonkę:
w misce wymieszać mąkę, cynamon i cukier. Dodać masło i rozcierać palcami, aż powstanie kruszonka. Dodać migdały i wymieszać.

Przygotować ciasto:
w dużej misce wymieszać mąkę, sodę, sol, przyprawy i rodzynki.
W drugiej misce wymieszać dyniowe puree, miód, jogurt, olej i jajka.

Do suchych składników wlać mokre i mieszać łyżką tylko do połączenia składników.
Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia, wierzch wyrównać i posypać kruszonką.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez około 60-65 minut.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2014/01/15 09:04:22
    Też mam jeszcze dynie, tylko jakoś nie wiem do czego je wykorzystam.
    jolantaszyndlarewicz
    2014/01/19 17:04:35
    Dziewczyny to ja Wam tych dyniek lekko zazdroszcze:) ... bo ja ise zgapiłam w tym roku i nie mam żadnej zachomikowanej ... a żałuję strasznie, bo i ciasto by sę dyniowe zjadło i Lilka zupkę:) .... nic to w przyszłym roku znow musze posadzić:) buziaki
    PS. Edytko częstuję się tym wybornym ciastem:)

    OdpowiedzUsuń