środa, 22 stycznia 2014

Makaron z boczkiem i pomidorami

Pierwsze w tym roku wspólne gotowanie z Karoliną i Malwiną. Tym razem danie wybierała Malwina.
Oczywiście wprowadziłam swoje zmiany w oryginalnym przepisie.
Danie bardzo dobre, chociaż na moim zdjęciu może tak nie wygląda. Wszystko przez to, że ostatnio więcej ciemnych dni niż słonecznych. Polecam więc zobaczyć jak danie prezentuje się na zdjęciach dziewczyn.

 makaron z boczkiem i pomidorami

Składniki (na 4 porcje):
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 duża czerwona cebula
  • 250 g chudego wędzonego boczku
  • 100 ml białego wytrawnego wina
  • puszka krojonych pomidorów
  • 6 pomidorków koktajlowych
  • sól, pieprz
  • 500 g makaronu u mnie tagliatelle, może być spaghetti
  • 3 łyżki siekanej natki pietruszki
  • ser do posypania

Na dużej patelni rozgrzać oliwę, wrzucić posiekaną cebulę i smażyć przez 5 minut mieszając od czasu do czasu. Dodać pokrojony boczek i smażyć przez kolejne 3 minuty. Wlać wino i smażyć przez kolejne 2 minuty, aż alkohol wyparuje.
Dodać pomidory z puszki i przekrojone na pół pomidorki koktajlowe i gotować na małym ogniu przez około 8 minut bez przykrycia, od czasu do czasu mieszając. Dodać natkę, doprawić do smaku solą i pieprzem.
Makaron ugotować al dente w garnku z wrzącą wodą, odsączyć, przełożyć na patelnię z sosem. Wymieszać.
Rozłożyć na talerze, posypać tartym żółtym serem.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2014/01/22 10:02:32
    Nie przesadzaj Edytko, jest śliczne. Dzięki i do następnego razu.
    malwinkanr1
    2014/01/22 11:21:41
    Prosto i smacznie :)
    blanc-rose
    2014/01/22 11:25:14
    Co Ty mówisz! Zdjęcie jest świetne, piękna kompozycja, bardzo mi się podoba :) Zdecydowanie muszę wypróbować ten przepis :)
    Gość: Jo-hanah z Wrzosowej Polany, *.adsl.inetia.pl
    2014/01/22 17:43:49
    Wygląda samkowicie!
    tu-tusia
    2014/01/23 11:21:06
    Jak dla mnie prezentuje się bardzo apetycznie :)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/01/27 15:47:57
    Mi się zdjęcie bardzo podoba ... a to danie mam w planach na ten tydzień:)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/01/31 19:00:41
    Wprawdzie zapomniałam o pomidorkach koktajlowych ale danie jest pyszne:) .... zajadaliśmy, aż nam się uszy trzęsły:) buziaki
    Gość: Aga, *.centertel.pl
    2016/10/22 12:18:32
    Dzisiaj zrobiłam,mniam pychotka

    OdpowiedzUsuń