środa, 8 stycznia 2014

Placki z sera białego z musem jabłkowym

Koleżanka poprosiła mnie o przepis na placki z białego sera, którymi zajada się Jej synek. Akurat miałam w lodówce kostkę sera. Jednak żeby zrobić placki dla naszej czteroosobowej rodziny musiałam jeszcze jedną kostkę dokupić - wszyscy przepadamy za różnego rodzaju plackami. Młodszy synek najbardziej lubi takie bez dodatków, które można po prostu wziąć do ręki i zjeść, ale posmarowane jabłkowym musem i pokrojone też ładnie zjadł. Oczywiście na deser i tak wziął sobie samego placka.
Takie placki można też po prostu polać miodem, zamiast robić mus z jabłek, ale wtedy należy dodać do placków mniej cukru. Ja placki posłodziłam, ale do jabłek już cukru nie dodawałam.

Asiu, mam nadzieję, że Twojemu synkowi będą smakować :)

 placki z sera białego z musem jabłkowym2

Składniki (na 4-5 porcji):
  • 500 g białego sera półtłustego
  • 4 jajka
  • 3-4 łyżki cukru waniliowego - używam domowego z tego przepisu
  • 140 g mąki pszennej
  • 40 ml mleka
na mus jabłkowy:
  • 5 niedużych jabłek
  • 60 ml wody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

Twaróg, jajka, cukier waniliowy oraz mąkę umieścić w misce miksera. Zacząć miksować i powoli wlewać mleko. Zmiksować na w miarę gładką masę (jeśli nie lubicie grudek sera w plackach jak ja, możecie przed miksowaniem ser przecisnąć przez praskę).
Na patelni z nie przywierającą powłoką rozgrzać niewielką ilość oleju i nakładać łyżką nieduże porcje ciasta, formując okrągłe placuszki. Smażyć z obu stron na złoty kolor. Przełożyć na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Podawać na ciepło z dodatkami lub bez.

Przygotowanie musu jabłkowego:
jabłka umyć, obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne, pokroić w niedużą kostkę. Przełożyć do garnka, wlać wodę, przykryć i zagotować. Dusić na niewielkim ogniu od czasu do czasu mieszając (ewentualnie dolać niewielką ilość wody, żeby jabłka się nie przypaliły). Kiedy jabłka zmiękną dodać cynamon i dusić aż owoce zaczną się rozpadać. Potem rozgnieść je tłuczkiem do ziemniaków zostawiając niewielkie kawałki jabłek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz