niedziela, 30 maja 2010

Ciągliwe ciasteczka z białą i gorzką czekoladą

To najlepsze ciastka jakie do tej pory upiekłam. Chrupkie z zewnątrz, ciągliwe w środku, pełne czekolady, z dodatkiem zdrowych płatków owsianych.  Z podanych składników wychodzi ich dość dużo i są sycące, dlatego nie da się ich zjeść dużo na raz, więc i starczają na dłużej, nie tracąc przy tym na smaku. Wszyscy domownicy byli nimi zachwyceni i upominali się o powtórkę, więc w środę będę piekła je po raz drugi.

Przepis ze "Złotej księgi czekolady" podaję z moimi niewielkimi zmianami (płatki czekoladowe zamieniłam na pokrojoną czekoladę i zmieniłam też trochę nazwę).


Składniki (na 45 sztuk):
- 300 g mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/4 łyżeczki soli
- 250 g miękkiego masła
- 200 g drobnego cukru
- 200 g ciemnego brązowego cukru
- 2 duże jajka
- 1 łyżeczka esencji waniliowej
- 375 g płatków owsianych błyskawicznych
- 100 g grubo pokrojonych orzechów włoskich
- 180 g gorzkiej czekolady
- 90 g białej czekolady


W średniej wielkości miseczce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól. Mikserem na dużych obrotach utrzeć w dużej misce masło i obydwa rodzaje cukru na gładką masę. Dodać kolejno jajka i starannie wmieszać je w masę. Nadal miksując dodać ekstrakt waniliowy i przygotowaną wcześniej mąkę oraz płatki owsiane. Następnie ręcznie wmieszać pokrojone niezbyt drobno czekolady i orzechy.

Z masy formować kuleczki wielkości niedużych orzechów włoskich  i układać je na wyłożonych papierem do pieczenia blachach  w odległości 7 cm od siebie (jeśli masa jest zbyt lepiąca, przed formowaniem kuleczek należy wstawić ją na około 30 minut do lodówki).

Blachy wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec do uzyskania jasnobrązowej barwy, przez 10-15 minut.
Po wyjęciu z pieca zostawić ciastka na blachach na około 10 minut, a potem przełożyć na kratkę do całkowitego ostygnięcia.

1 komentarz:


  1. jolantaszyndlarewicz
    2010/05/30 20:47:10
    Edytko u mnie ostatnio dużo owsianych ciasteczek się pojawia i te któregoś dnia dołącza do kolekcji:) pozdrawiam
    milk_chocolate84
    2010/05/30 20:48:29
    płatki, orzechy, czekolada.. chrupiące i zarazem ciągliwe? Piekę przy najbliższej okazji :D Muszą być rewelacyjne :)
    zaytoona
    2010/05/30 21:03:32
    Opis rzeczywiście MOCNO działa na wyobraźnię.
    A "Księgę czekolady" miałam zamiar kupić już dawno - lecz zawsze jakaś inna pozycja stawała jej na drodze. Jeśli jednak zamieszczone są w niej TAKIE perełki, to warto. Na pewno warto... ;)

    Pozdrawiam!
    wiosenka27
    2010/05/30 21:33:48
    Pyszna propozycja:)
    Gość: madaszka1, *.radom.vectranet.pl
    2010/05/30 21:41:31
    uwielbiam czytać twojego bloga a składniki na ciasteczka owsiane już kupiłam to pewnie zrobie
    cuda.wianki
    2010/05/30 23:57:24
    swietne ciasteczka Edytko! a ja czekam na jakas propozycje wspolnego pieczenia lub gotowania :-)
    majanaboxing
    2010/05/31 06:43:32
    Och, Edysiu, opisałaś je tak, że już mi się ich chce !:)) Pyszności !:)
    gosiuwka
    2010/05/31 08:49:21
    Wyglądają obłednie, a jeżelisię jeszcze ciągną, to na pewno wypróbuję ;-)
    Gość: Retrose Taste, 194.42.116.*
    2010/05/31 08:55:26
    No ta księga czekolady chodzi i za mną! Już chyba tu nawet kiedyś o tym pisałam, chyba muszę w końcu kupić zamiast o tym pisać. Jak widać po Twoich wypiekach, warto!!!
    edysia79
    2010/05/31 13:06:28
    Dziękuję! Wiecie co? Musicie upiec te ciasteczka, nie będziecie żałować :)

    Tym, które zastanawiają się jeszcze, czy kupić Złotą księgę powiem, żeby się nie zastanawiały ;) Ja uwielbiam ją oglądać, mój synek też, a pieczenie z przepisów w niej zawartych to czysta przyjemność, wszystko się udaje :)
    Gość: Kasia, *.gdynia.mm.pl
    2012/06/20 12:45:31
    Zrobiłam i polecam każdemu bo są przepyszne. Tylko jedna mała poprawka, mi wyszło 113 ciasteczek a w przepisie jest 45 sztuk:)

    OdpowiedzUsuń