czwartek, 7 stycznia 2016

Lebkuchen, miękkie niemieckie pierniczki

To już ostatni wpis z przepisem świątecznym, chociaż ja lubię jeść pierniczki przez cały rok, nie tylko w czasie Bożego Narodzenia. Jeśli jesteście tego samego zdania co ja i jeszcze ich nie próbowaliście, koniecznie musicie je upiec i spróbować. Szczególnie, że wreszcie na dworze mamy prawdziwą zimę, a nie ma nic lepszego niż lukrowane pierniczki popijane gorącą herbatą z cytryną jedzone przy rozświetlonej choince kiedy za oknem pada śnieg ;)

Przepis z blogu Wypieki z pasją.



Składniki:
  • 200ml miodu
  • 85g masła
  • 250g mąki
  • 85g mielonych migdałów
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika (najlepiej domowej)
  • 1/3 szklanki drobno posiekanej kandyzowanej skórki pomarańczowej
na lukier:
  • cukier puder
  • woda/sok z cytryny/mleko

Miód z masłem podgrzewać w rondelku do chwili aż masło się roztopi. Odstawić na chwilę. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą, przyprawą do piernika i mielonymi migdałami. Przestudzoną masę miodowo-maślaną przelać do składników suchych, dodać skórki pomarańczowe. Dokładnie wymieszać i odstawić. Ciasto będzie rzadkie, ale nie wolno dosypywać mąki, zgęstnieje.
Z ciasta zwilżonymi rękami lepić kulki wielkości orzecha włoskiego. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w odległości od siebie - w czasie pieczenia lekko się rozpłyną i podrosną. Spłaszczyć każdą kulkę. Piec około 10-15 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180oC.
Cukier wymieszać z wodą/sokiem/mlekiem do uzyskania dość gęstego lukru. Każdy piernik polać lukrem. Odstawić na kratkę do zastygnięcia. Przechowywać w szczelnym pojemniku.

1 komentarz:


  1. Gość: Marzena, *.play-internet.pl
    2016/01/07 09:34:35
    Super ci wyszły. Jadłam je już kilka razy i są pyszne :-)
    majanaboxing
    2016/01/08 18:21:01
    Bardzo je lubię i robię co roku, jedynie w tym jakoś nie wystarczyło mi czasu, ale i tak miałam całe mnóstwo innych pierniczków . :)
    jolantaszyndlarewicz
    2016/01/09 07:59:43
    Edytko to również jedne z tych, które uwielbiamy:) .. ja robię z troszkę innego przepisu... i my też z tych, dla których piernik można jeść przez cały rok:) Buziaki

    OdpowiedzUsuń