piątek, 11 lipca 2008

Warzywne piramidki

Ziemniaczny tydzień prawie się kończy, pora żebym i ja coś ziemniaczanego przygotowała. Wybór padł na warzywne piramidki, które składają się głównie z ziemniaków. Jeśli ktoś lubi różnego rodzaju zapiekane dania, to jest propozycja w sam raz dla niego.
Składniki:
- 5 dużych ziemniaków
- 3 duże pomidory
- 10 dag żółtego sera
- sól, pieprz
- olej do głębokiego smażenia
- szczypiorek do posypania
Ziemniaki obrać, umyć, pokroić na cienkie plasterki. W płaskim rondlu lub garnku rozgrzać olej i smażyć w nim porcjami ziemniaki na złoto (tak jak frytki). Wyjmować, osączyć na papierowym ręczniku. Pomidory obrać, pokroić na grube plastry.
Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia ułożyć cztery piramidki kładąc na przemian plastry ziemniaków, starty ser i pomidory.Piramidki oprószyć solą i pieprzem, wstawić na ok. 10 minut do piekarnika nagrzanego do 200ºC aż ser się rozpuści. Po przełożeniu na talerze piramidki posypać posiekanym szczypiorkiem, można je podawać z ketchupem.

1 komentarz:


  1. casiapaw
    2008/07/11 17:09:00
    Jadłam kiedyś coś podobnego i było bardzo smaczne :) Z tym, że tam zamiast sera żółtego była mozzarella.
    atina_bc
    2008/07/11 21:43:52
    Bardzo prosta i bardzo ciekawie wyglądająca potrawa:-)
    iis111
    2008/07/11 22:27:34
    Wszystko co zapieczone z serem bedzie mi smakowac, wiec musze wyprobowac Twoje danie:)
    edysia79
    2008/07/11 22:51:01
    Casiu - moja wersja tez była bardzo dobra. Taka dobra, że mąż zostawił mi tylko jedną piramidkę, tą której zdjęcie robiłam ;)

    Atino - i smaczna na dodatek :)

    Iwonko - spróbuj, nam smakowało a jesteśmy wielbicielami takich zapiekanek z serem ;)
    kasiaaaa24
    2008/07/12 14:30:47
    Lubię zapiekanki z serem :) Ziemniaczne też, chociaż zasadniczo ziemniaków nie jadam :) Chyba ten tydzień nie dla mnie :) ALe prezentuje się cudownie :)
    edysia79
    2008/07/14 10:55:30
    Kasiu - ja też lubię takie zapiekanki i różne dania z ziemniaków też :)

    OdpowiedzUsuń