piątek, 27 lutego 2015

Śledzie w sosie śmietanowym z jabłkiem

Jak już kiedyś pisałam nie przepadam za śledziami, za to mój mąż bardzo lubi. Od czasu do czasu przygotowuję mu coś ze śledziami i czasem również się skuszę. Najbardziej odpowiada mi wersja w sosie śmietanowym i muszę powiedzieć, że ta, którą znalazłam u Lo smakowała mi nawet bardzo. Jednak zmieniłam przepis wykorzystując śledzie po wiejsku (zamiast solonych), zwykłą cebulę i dodałam jabłko.




Składniki:
  • 300 g śledzi po wiejsku (w oleju z cebulą)
  • 250 g cebuli (w oryginale cukrowa)
  • 1/2 łyżki cukru
  • 1 nieduże jabłko starte na dużych oczkach
na sos:
  • 125 g majonezu
  • 175 g jogurtu naturalnego lub kwaśnej śmietany
  • 1,5 łyżki cukru
  • świeżo zmielony pieprz (u mnie kolorowy)

Obrane cebule pokroić bardzo cienkie półplasterki. Przełożyć do miski, zasypać połową łyżki cukru. Odstawić na 20 minut. Po tym czasie odcisnąć sok, który się wytworzył.
Śledzie wyjąć ze słoika, odsączyć z oleju, pokroić na 2 cm kawałki. Dodać odciśniętą cebulę, tarte jabłko i wszystkie składniki sosu. Wymieszać i odstawić na kilka godzin do lodówki.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2015/02/27 12:12:26
    Robiłam te od Lo. Mam teraz opakowanie śledzi właśnie z myślą o tych w śmietanie. Dodam jabłko :)
    jolantaszyndlarewicz
    2015/02/27 15:11:44
    Uwielbiam śledzie w śmietanie z cebulką i jabłuszkiem ..... aleś mi smaka narobiła:). Miłego weekendu:)
    wiosenka27
    2015/02/27 15:17:40
    Też lubię. Ale od kiedy wypróbowałam z gruszkami rzadko robię te z jabłkamii:)
    Gość: amber, *.adsl.inetia.pl
    2015/02/28 09:33:51
    Jakże smakowite!
    uwielbiam je...
    kabamaiga
    2015/03/04 11:56:45
    Właśnie zrobiłam. Rzeczywiście to jabłko to wspaniały dodatek

    OdpowiedzUsuń