poniedziałek, 19 lipca 2010

Zielona sałatka z tuńczykiem

W czasie upałów gotować mi się nie chciało, więc na obiad serwowałam sałatki. W piątek na przykład zrobiłam taką z tuńczykiem. Niestety ta sałatka należy do tych, co to nie za ładnie na zdjęciu wyglądają, za to dobrze smakują.
To taka wiosenno-letnia szybka sałatka.


Składniki:
- puszka tuńczyka w sosie własnym
- pęczek rzodkiewki
- nie duży zielony ogórek sałatkowy
- mała cebula
- 2 jajka ugotowane na twardo
- 2 ząbki czosnku
- 1/2 główki sałaty (u mnie lodowa)
- 2 łyżki majonezu*
- sól i pieprz


Tuńczyka osączyć z zalewy, rzodkiewki pokroić w cienkie plasterki, cebulę w piórka, a ogórek w sporą kostkę. Jajka zetrzeć na dużych oczkach, czosnek przecisnąć przez praskę, sałatę porwać palcami na kawałki.

Wszystkie składniki wymieszać z majonezem, doprawić do smaku solą i pieprzem. Od razu podawać.


* majonez można zastąpić 2 łyżeczkami octu winnego, i wtedy użyć do sałatki tuńczyka w oleju.

1 komentarz:


  1. milk_chocolate84
    2010/07/19 12:28:59
    pod różną postacią jadłam do tej pory tuńczyka, ale w takiej jeszcze nie :) A z której strony ona nieciekawie wygląda? Dla mnie z każdej mówi "zjedz mnie" ;)
    ewelosa
    2010/07/19 13:06:49
    Edysiu i ja lubię takie szybkie i smaczne sałatki - zauważyłaś, że zdaża się tak, że coś brzydko się prezentuje a bosko smakuje :)

    serdecznie pozdrawiam

    ps. już się nie mogę doczekać czwartku :)
    kasiaaaa24
    2010/07/19 13:37:41
    Moim zdaniem wygląda smacznie :) Chociaż sałatki, zwłaszcza z majonezem lub śmietaną ciężko fotografowac :)
    Fajne połączenie smaku, z pewnością była pyszna.
    Gość: Retrose, *.toya.net.pl
    2010/07/19 16:24:33
    Wygląd nie zawsze taki9 super ważny, istotne, że fajnie brzmi i jestem pewna, że smakuje świetnie!
    Gość: Ewa Smaczniutkie.pl, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/07/19 16:25:47
    Smaczna. A z fotografowaniem sałatek majonezowych masz rację, trudno uchwycić ich piękno. Twoja prezentuje się całkiem dobrze :)
    zaytoona
    2010/07/19 17:13:25
    Oj tak... Sfotografowanie w sposób apetyczny takiej sałatki to nie lada wyzwanie! Ale i tak wszyscy wiedzą, że smakuje wyśmienicie, więc... ;))

    Pozdrawiam!
    majanaboxing
    2010/07/19 17:26:19
    Pysznie się prezentuje Twoja sałatka Edysiu, lubię takie obiadki:)
    abbra
    2010/07/20 06:24:58
    Sałatki majonezowe z reguły prezentują się nieciekawie na zdjęciach - za to smak wynagradza braki w wyglądzie :)
    Na taki "zastępcze" danie obiadowe chętnie bym się skusiła :)
    espresso9
    2010/07/20 09:51:35
    Lubię sałatki z tuńczykiem.Muszę i tą zrobić :)
    Pozdrawiam :)
    bbrzezinka
    2010/07/21 00:10:40
    Sałatka pyszniutka :). Lubię sałatkowe przepisy i proszę o więcej :)
    ninn17
    2010/08/15 11:45:56
    aleee dobra salatka :)
    dostosowalam ja oczywiscie do Dukana i zamiast majonezu dalam serek wiejski :)
    mniam mniam

    OdpowiedzUsuń