środa, 28 sierpnia 2013

Ciastka z masłem orzechowym

Był taki czas, że przepisy na ciastka pojawiały się tutaj często. Teraz, kiedy mam młodszego synka, który wciąż wymaga uwagi i tego, by mieć oczy dookoła głowy, na robienie ciastek nie mam czasu. Zwłaszcza takich, które wymagają wałkowania, wykrawania i pieczenia na kilku blachach. Ale na te się skusiłam, bo ciasto można zrobić za pomocą miksera, a z wyrobionego ciasta wystarczy uformować kuleczki. Zresztą zawsze chciałam spróbować ciastek z masłem orzechowym.
Ciastka są kruche i maślane. I nawet muszę powiedzieć, że im dłużej leżą w zamkniętym pudełku, tym lepiej smakują. Nadają się więc do dłuższego przechowywania.

ciastka z masłem orzechowym

Przepis z książki "Ciastka, ciasteczka i babeczki" Hilaire Walden.

Składniki (na 24 sztuki):
  • 150 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 120 g masła
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii - przepis na domowy znajdziecie tutaj
  • 200 g masła orzechowego z kawałkami orzechów
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Wsypać mąkę wymieszaną z sodą i solą, dodać jako i wyrobić (mikserem). Na koniec dodać ekstrakt z wanilii i masło orzechowe. Ciasto wyjąć z miski, wyrobić krótko rękami, włożyć do miski, przykryć i wstawić do lodówki na około 30 minut lub dłużej.
Ze schłodzonego ciasta formować nieduże kuleczki. Ułożyć je na blasze i lekko spłaszczyć przy pomocy tłuczka do mięsa (lub widelca), tworząc wzorek.
Blachę z ciastkami wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez około 12-15 minut.

1 komentarz:


  1. Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/08/28 19:37:17
    pysznie wygladają -porywam kilka i uciekam :)
    kabamaiga
    2013/08/28 21:00:13
    Nie robiłam jeszcze ciasteczek z masłem orzechowym. Może jesienią?
    Gość: Patrycja T, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/08/28 22:40:59
    Przepis zapisany - czas zabrać się za wykonanie :)
    majanaboxing
    2013/08/28 22:52:56
    Świetne ciacha i na pewno pyszne :)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/09/01 21:08:05
    Oj znam ten ból braku czasu na ciasteczka:) .... Lilek powoli raczkuje, siada i teraz trzeba mieć oczy dookoła głowy:) ...a ciasteczka zapisze, bo takie formowane w kulki lubię:)
    Gość: Małgorzata Z, *.sds.uw.edu.pl
    2013/11/05 13:48:16
    Apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń