środa, 7 sierpnia 2013

Polędwiczki wieprzowe z suszonymi śliwkami

Lubicie dania łączące mięso z owocami? My zjadamy, ale bez zachwytów.
Jednak te polędwiczki z suszonymi śliwkami podbiły nasze podniebienia. Mięso było miękkie, a śliwki w sosie były tak dobre, że żałowałam, że nie było ich więcej.
Podałam je z makaronem i kaszą gryczaną następnego dnia. Ta druga wersja bardziej nam smakowała.

polędwiczki z suszonymi śliwkami


Przepis z blogu Palce lizać! podaję z małymi zmianami.
Składniki:
  • 800 g polędwiczek wieprzowych (2 sztuki)
  • 16 suszonych śliwek
  • 1 łyżka oleju
  • 50 g masła
  • 1 cebula (drobno posiekana)
  • 150 ml białego wina
  • 280 ml wody (w oryginale wywar z kurczaka)
  • 1 liść laurowy
  • 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
  • 250 ml śmietanki kremówki

Śliwki włożyć do rondelka, zalać zimną wodą, zagotować, zmniejszyć ogień i gotować jeszcze przez 5 minut. Odstawić.
Mięso oczyścić z tłuszczu i błonek, pokroić ukośnie w dość grube plastry (5-6 z 500 g). Każdy plaster spłaszczyć dłonią.
Na dużej patelni o grubym dnie rozgrzać olej i połowę masła. Gdy masło zacznie się pienić włożyć plastry mięsa i smażyć z obu stron, aż będą w środku ugotowane. Zdjąć z patelni, pozostały płyn odlać.
Na pustej patelni rozgrzać resztę masła i smażyć cebulę, aż zmięknie (uważać, żeby się nie zrumieniła!). Wlać wino, doprowadzić do wrzenia, a potem gotować na małym ogniu przez 2-3 minuty. Dodać płyn odlany po smażeniu polędwiczek i wodę, oraz ziele angielskie i tymianek. Zagotować, zmniejszyć ogień i gotować przez około 10 minut, aż sos zredukuje się o około połowę. Dodać śliwki razem z wodą, w której się gotowały i śmietankę. Gotować 8 minut.

Do gotowego sosu włożyć mięso i podgrzewać razem kilka minut.

1 komentarz:


  1. wiosenka27
    2013/08/07 17:13:14
    U mnie podobne dania goszczą bardzo często. Najchętniej z ryżem:)
    kabamaiga
    2013/08/08 09:51:37
    Ja lubię połączenie mięsa i owoców. Robiłam troszkę podobne i u nas też najlepiej "wchodzą" z kaszą.
    Gość: anka, 83.1.81.*
    2013/08/11 11:14:53
    no a co z tą cebulą? bo w dalszym przepisie nie ma o niej mowy
    edyta_rosner
    2013/08/12 22:15:00
    Anka cebulę należy usmażyć na pozostałym maśle i nie zrumienić jej.
    Rzeczywiście słowo "cebulę" mi umknęło w trakcie pisania. Dziękuję za uważne czytanie i zwrócenie uwagi.
    Gość: urszula-prostepotrawy, 185.4.215.*
    2013/08/12 22:26:05
    Wierze na słowo, a zdjęcia przekonuja mnie ostatecznie, pycha!
    jolantaszyndlarewicz
    2013/08/15 12:09:48
    Polędwiczki na naszym stole goszczą coraz czę4ściej .... jak narazie tylko w różnych wersjach grzybowych ...bo tak smakują mojej rodzince .... ciekawe czy taki dodatek śliwek by im się spodobał?:) .... bo mi bardzo:) buziaki

    OdpowiedzUsuń