piątek, 30 sierpnia 2013

Łosoś z pikantnymi brzoskwiniami

Ryby w zestawieniu z owocami jeszcze nie próbowałam. Dzisiaj był pierwszy raz.
Kupiłam dziś łososia, bo wczoraj widziałam w gazecie przepis na danie z tą rybą. W sklepie jednak nie mogłam sobie przypomnieć, z czym ten łosoś był podany, a listy zapomniałam. Stwierdziłam, że na pewno z czymś, co mam w domu. Okazało się, że do wykonania tamtego dania potrzebny jest brokuł, którego akurat nie mam. Trzeba było poszukać innego przepisu i trafiłam na ten. Wszystkie składniki miałam, wiec musiałam spróbować.
Dobre wyszło. Ryba delikatna, a brzoskwinie i papryka miękkie, lekko słodkie i odrobinę pikantne. Do tego ładnie prezentuje się na talerzu.

łosoś z pikantnymi brzoskwiniami

Przepis z magazynu "Moje smaki życia" nr 2/2013 podaję z moimi zmianami.

Składniki (na 3 porcje):
  • filet z łososia (ok. 340 g)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • sól i pieprz
  • 2 łyżeczki masła
na sos owocowy:
  • 2 nieduże brzoskwinie
  • 1/2 białej papryki
  • 1/2 ostrej czerwonej papryczki
  • 2 łyżki oleju
do podania:
  • ugotowany ryż
  • natka pietruszki do posypania

Filet rybny podzielić na 3 kawałki. Każdy skropić sokiem z cytryny i przyprawić solą oraz pieprzem. Umieścić w naczyniu do zapiekania, na każdym kawałku położyć kawałek masła. Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez 20 minut bez przykrycia.
W czasie, kiedy ryba się piecze, przygotować sos owocowy:
brzoskwinie obrać, usunąć pestki, pokroić w niedużą kostkę. Papryki umyć, usunąć nasiona, również pokroić w małą kostkę (ostrą papryczkę pokroić bardzo drobno).

W rondelku rozgrzać olej, wrzucić brzoskwinie i papryki. Przykryć i dusić przez 10-15 minut, od czasu do czasu mieszając. Papryka powinna zmięknąć w tym czasie.

Upieczonego łososia ułożyć na ryżu, polać ciepłym sosem i posypać natką pietruszki (posypałam jeszcze kilkoma ziarenkami czarnuszki).

1 komentarz:


  1. wiosenka27
    2013/08/30 17:51:18
    Do tej pory łączyłam rybę tylko z ananasem ale czemu by nie spróbować z brzoskwiniami. Lubię takie połączenia:)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/09/01 21:18:16
    Naprawdę smakowicie wygląda:) ciekawe czy posmakowaoby mi połaczenie ryby i owoców??
    chochlikikuchenne
    2013/09/03 15:26:34
    Hmm ja ryby z owocami tez nie komponowalam.. chyba ze mowa o frutti di mare haha :D
    Wysmienicie sie prezentuje! Losos to moja ulubiona ryba i koniecznie musze wyprobowac jak smakuje w towarzystwie owockow :)

    OdpowiedzUsuń