sobota, 24 sierpnia 2013

Kalarepa duszona

Kalarepę często o tej porze roku jadłam na surowo. Taką z własnego ogródka. Bardzo lubiłam sobie kawałek pochrupać. Tak samo jak głąby z kapusty. Duszoną mama zrobiła raz czy dwa, ale potem przepis odszedł w zapomnienie na kilka, czy nawet kilkanaście lat. Ja sama też już od kilku lat planowałam ją zrobić, ale zawsze znalazło się coś pilniejszego. W tym roku nie odpuściłam i jak spróbowałam, to zrobiłam ją już kolejne dwa razy :)
Dzięki temu, że jest duszona w mleku, kalarepa ma bardzo łagodny smak, a nawet można powiedzieć, że słodkawy, więc będzie smakować nie tylko dorosłym, ale i dzieciom.

kalarepa duszona

Składniki:
  • 1 duża kalarepa lub 2 mniejsze (520 g po obraniu)
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki
  • 1/3 szklanki jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki posiekanego koperku
Kalarepę obrać z liści i skórki. Pokroić w kostkę.
W garnku zagotować mleko z cukrem, dodać sól i kalarepę. Dołożyć masło i dusić pod przykryciem, aż kalarepa zmięknie (około 30 minut).
Mąkę rozprowadzić w jogurcie i wlać do uduszonej kalarepy. Wymieszać i jeszcze chwilę dusić mieszając. Dodać koperek i wymieszać. Ewentualnie doprawić jeszcze do smaku.
Podawać na ciepło, jako jarzynkę do obiadu.

1 komentarz:


  1. Gość: dariozka91, *.elblag.vectranet.pl
    2013/08/24 16:40:52
    bardzo ciekawa propozycja :) ja zawsze jadam kalarepę surową, bardzo ją lubię, ale będę musiała spróbować Twoją wersję!
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/08/24 20:13:32
    lubie chrupac kalarepe ale takiej jeszcze nie znalam ..
    jolantaszyndlarewicz
    2013/09/01 21:00:53
    Nigdy nie jadłam kalarepy w innej postaci niż surowa ...ciekawi mnie to gotowanie w mleku:)
    Gość: reni, *.mynet.com.pl
    2014/07/06 21:18:06
    super pomysł z tą kalarepką ;) wyszła przepyszna :D

    OdpowiedzUsuń