wtorek, 1 października 2013

Kaszotto z leśnymi grzybami

Powiem szczerze, że za leśnymi grzybami nie przepadam. Za to moja mama do lasu na grzyby chodzi codziennie od chwili, kiedy tylko się pojawią. I zawsze mi wypomina, że kupuję pieczarki, zamiast zjeść borowiki. O ile świeżych za bardzo nie lubię, o tyle zapach suszonych grzybów uwielbiam.  Co roku proszę mamę o nowy słoik, a potem od czasu do czasu go sobie otwieram i wącham, a już potraw wigilijnych bez suszonych leśnych grzybów sobie nie wyobrażam.
Tym razem jednak się skusiłam i nie żałuję. To danie i grzyby w nim były przepyszne.
Dałam nawet trochę więcej grzybów, niż zalecał przepis. Tym razem musiałam skorzystać z dobroci przyniesionych przez mamę. I powiem Wam, że nawet jakbym dała jeszcze więcej, też bym nie żałowała.
Jest to kolejne danie przygotowanie wspólnie z Malwiną i Karoliną. Tym razem na przepis w "Apetyczna Panna Dahl" trafiła  w ciemno Karolina.

kaszotto z borowikami

Składniki:
  • 170 g kaszy gryczanej
  • 150 g leśnych grzybów (u mnie borowiki)
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki oliwy
  • 4 szalotki
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki białego wina
  • 4 łyżki serka mascarpone (zastąpiłam kremowym Bieluchem)
  • sól i pieprz

Kaszę gryczaną ugotować w osolonym wrzątku, osączyć.
Grzyby oczyścić, opłukać i pokroić na niezbyt małe kawałki.
Szalotki i czosnek posiekać.
Na głębokiej patelni rozgrzać 1 łyżkę masła i 1 łyżkę oliwy. Dodać szalotki oraz czosnek i smażyć na małym ogniu przez około 4 minuty. Doprawić solą i pieprzem, dodać pokrojone grzyby i 1 łyżkę białego wina. Przykryć i dusić przez kolejne 4 - 5 minut. Zawartość patelni przełożyć do miski, zachowując płyn powstały podczas duszenia.
Na patelnię włożyć kaszę razem z resztą oliwy i masła, serkiem i pozostałym winem. Gotować przez około 3 minuty delikatnie mieszając od czasu do czasu.
Gotowe kaszotto przełożyć na talerze, na wierzchu ułożyć grzyby.

1 komentarz:


  1. Gość: Ania, *.internetdsl.tpnet.pl
    2013/10/01 09:42:55
    Ja z kolei uwielbiam świeże grzyby, a w połączeniu z gryczaną to w ogóle poezja. Twój przepis naprawdę brzmi smakowicie.
    Gość: Dominika, *.dynamic.chello.pl
    2013/10/01 10:21:42
    To i ja przypadkiem z wami gotowałam! Przypadkiem i bez przepisu, na wyczucie. Właśnie wczoraj opublikowałam swoją wersję gryczanego kaszotto z grzybami :)
    Przy okazji dziękuję za aroniowe receptury. Moje tegoroczne aronie przełożyłam do słoików własnie na podstawie Twoich przepisów :)
    majanaboxing
    2013/10/01 10:29:47
    Leśne grzybki pachną doskonale. Lubię. Szczególnie uszka z tymi grzybami w czerwonym barszczu. Kaszę z grzybami też lubię. Smacznie wygląda. Pozdrawiam:)
    kabamaiga
    2013/10/01 15:47:06
    Edytko dziękuję za kolejne i do następnego.
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/10/01 19:48:45
    zestaw dla mnie bo wszystko lubię..
    Gość: Arkadiusz, *.adsl.inetia.pl
    2013/10/01 22:39:25
    Kaszotto.. hehe.. Fajnie to wymyśliłaś...
    jolantaszyndlarewicz
    2013/10/03 12:36:30
    wiesz, że ostatnio w końcu przekonałam się do spróbowania kszy gryczanej i posmakowała mi, ba ... bardzo posmakowała:) .... wprawdzie zapach alej mi przeszkadza, ale kaszę jem z wielką przyjemnością:). Kaszotto z grzybami lesnymi musiało być cudowne:0 .... ja grzyby uwielbiam w każdj postaci, najbardziej suszone w krokietach lub w sosiku roboty mojego taty:)

    OdpowiedzUsuń