wtorek, 8 października 2013

Prażona cebulka

Prażona cebulka kojarzy mi się z fast foodem serwowanym z budek ulicznych. Ale może też być świetnym dodatkiem do pieczywa. Bułki czy chleb z dodatkiem takiej cebulki jest bardzo aromatyczny. Można też nią posypywać kanapki czy sałatki.
Jak się okazuje, przygotowanie prażonej cebulki w domu jest bardzo proste. I nie zajmuje dużo czasu. I w zamkniętym słoiku można ją przechowywać dość długo, bo nawet kilka tygodni, chociaż ja nigdy nie sprawdziłam dokładnie jak długo. Za szybko znikała.

prażona cebulka

Składniki:
  • cebula (dowolna ilość)
  • po 1 czubatej łyżce mąki pszennej na każdą cebulę
  • olej do głębokiego smażenia
  • sól

Cebule obrać i niezbyt drobno posiekać. Rozdzielić warstwy, żeby nie było posklejanych i grubych kawałków. Wrzucić do miski, posypać mąką i mieszać widelcem, żeby wszystkie kawałki były dobrze mąką pokryte. Przesypać na sitko i strząsnąć nadmiar mąki.
W rondelku mocno rozgrzać olej i partiami smażyć cebulkę na złoty kolor od czasu do czasu mieszając. Wyjąć i odsączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.
Przesypać do miseczki, posolić.

1 komentarz:


  1. majazteca
    2013/10/08 09:58:36
    Swietny pomysl :) Mnie prazona cebulka kojarzy sie z hot dogami z Ikei :))
    kabamaiga
    2013/10/08 19:11:20
    A wiesz, że ja się zawsze zastanawiałam z czym się ją je?
    Gość: Gutek, *.warszawa.vectranet.pl
    2013/10/09 00:21:40
    A ja zawsze zastanawiałem się jak się ją robi... Czadowa!
    jolantaszyndlarewicz
    2013/10/23 21:18:16
    ja akurat za nią nie przepadam, ale mimo wszystko dobrze wiedzieć jak ją zrobić:)
    Gość: krycha12, *.centertel.pl
    2015/10/17 23:06:15
    Polecam do gotowanych ziemniakow z koprem do obiadu.

    OdpowiedzUsuń