poniedziałek, 21 października 2013

Placek kukurydziany na ostro

Niedawno bez żadnego konkretnego planu kupiłam kaszę kukurydzianą. Teraz wyszukuję sposoby na jej wykorzystanie. Na przykład taki pikantny placek.
Kasza kukurydziana jet w nim mocno wyczuwalna, więc chyba nie wszystkim zasmakuje. Ja chętniej niż na zimno jadłam go po odgrzaniu w piekarniku podany na ciepło, a mężowi przeszkadzała wyczuwalna podczas jedzenia kasza.

 placek kukurydziany na ostro


Przepis z książki "120 wypieków" z kolekcji Z kuchennej półeczki, podaję z moimi zmianami.

Składniki (na formę 18x18 cm):
  • 25 g mąki pszennej
  • 125 g kaszki kukurydzianej
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 czerwona ostra papryczka
  • pęczek szczypiorku
  • 2 jajka
  • 140 ml kwaśnej śmietany 18%
  • 125 ml oleju 

Formę wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować tłuszczem.
W dużej misce wymieszać mąkę, kaszę i proszek do pieczenia. Dodać papryczkę oczyszczoną z nasion i drobno pokrojoną oraz posiekany szczypiorek. Dobrze wszystko wymieszać.
W innym naczyniu ubić śmietanę z jajkami i olejem. Wlać do suchych składników i szybko dokładnie wymieszać. Ciasto przelać do przygotowanej formy, wyrównać wierzch.
Piec w piekarniku nagrzanym do 200 st.C i piec przez 20-25 minut, do chwili aż ciasto wyrośnie i zacznie się rumienić.

1 komentarz:


  1. Gość: martawkuchni.blog.pl, *.sierpc.vectranet.pl
    2013/10/21 12:43:18
    Fajne połączenie smaków:) wygląda pysznie:)
    Gość: Patrycja T, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/10/21 16:47:25
    Kaszkę kukurydzianą uwielbiam więc przepis na pewno też polubię :) Zabieram przepis :)
    Gość: Inspirowane Smakiem, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/10/21 19:50:13
    Kiedyś robiłam muffiny z polentą i był podobny problem - niewielu domowników chciało je jeść ze względu na wyczuwalność kaszki.
    jolantaszyndlarewicz
    2013/10/24 07:45:41
    ja akurat z kaszką kukurydziana jakoś nic chyba jeszcze nie robiłam, ciekawa jestem czy by nam posmakowało:)
    Gość: kinga, *.ip97.fastwebnet.it
    2015/04/30 19:46:44
    Witam.Czy tem placek moge upiec z kaszki kukurydzianej instant? (bo taka mam akurat w domu)
    edyta_rosner
    2015/04/30 23:04:07
    Kingo do tego ciasta należy użyć zwykłej kaszy kukurydzianej do gotowania, nie instant.

    OdpowiedzUsuń