czwartek, 19 maja 2011

Keks bananowy z orzechami i krówkami

Maj to czas, kiedy wreszcie na dworze robi się ciepło i można się wybrać z rodziną na spacer czy piknik. Właśnie takie, piknikowe, będą nasze propozycje w tym miesiącu. Nasze - czyli Cudawianki i moje.


 Zapraszamy do wspólnej kuchni,
                                                    Cudawianki i Edysia.


Edysia: Pierwszy przepis wybrała Cudawianka. Wspaniałe bananowe ciasto na bogato - z orzechami i krówkami. Cukierki w czasie pieczenia ładnie się stopiły i nadały ciastu karmelowy posmak, a te na wierzchu razem z orzechami stworzyły taką karmelową skorupkę. To sprawiło, że kiedy jadłam kawałek ciasta zaczynałam od dołu, a na koniec zostawiałam sobie to co najlepsze - wierzch. Oj, przypomniało mi się dzieciństwo ;)




Składniki (na keksówkę o wymiarach 30x12 cm):
- 2 dojrzałe banany, rozgniecione
- 2 jajka, roztrzepane
- 100 g masła, rozpuszczonego
- 100 g jogurtu naturalnego
- 100 g jasnego brązowego cukru
- 200 g mąki pszennej
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 150 g krówek
- 100 g pokrojonych orzechów (w oryginale były orzechy pekan, chciałam je zastąpić włoskimi, ale akurat nie miałam, więc stanęło na laskowych - i bardzo dobrze, bo świetnie pasowały)


Zmiksować banany, jajka, masło, jogurt i cukier (można też wymieszać łyżką). Do masy przesiać mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia, dodać 3/4 orzechów i 1/2 pokrojonych cukierków.

Przelać do natłuszczonej i posypanej bułką tartą formy. Posypać pozostałymi orzechami i krówkami.

Piec w piekarniku nagrzanym do 160 st.C przez ok. 60 minut, do suchego patyczka.


Przepis z TEJ strony, podałam z moimi zmianami.


Oto co o tym przepisie napisała Cudawianka:
"Na maj zaproponowalam Edytce przygotowanie czegos na piknik, w koncu ten temat jest mi bliski w tym miesiacu w brulionie. moja propozycja jest taka jak lubie! prosta, szybka i przede wszystkim prze-sma-czna! :-) podobno maz Edytki oszalal na punkcie tego chlebka! ;-) ale i u nas obok chlebka bananowego nikt nie przejdzie obojetnie! strasznie trudno jest zachowac choc kawalek do zdjecia, mimo, ze wiadomo, iz znacznie lepiej kroi sie i fotografuje to ciasto, kiedy jest juz zimne! niestety cieple smakuje chyba po stokroc lepiej ;-)) zjadane u nas tuz po wyjeciu z piekarnika...
na piknik nadaje sie wysmienicie! mozna przygotowac je na ostatnia chwile. widelcem wymieszac wszystkie skladniki, a podczas pieczenia znajdzie sie jeszcze czas na przygotowanie piknikowych kanapek i lemoniady. alez ja uwielbiam takie wypieki! :-)"
Jej wersja TUTAJ.

1 komentarz:


  1. cuda.wianki
    2011/05/19 15:27:37
    super sie znow razem pieklo Edytko!! szkoda, ze nie moglysmy sprobowac ich razem, bo z tego co widze, to nie wiem jak to mozliwe, ale wyszly nam dwa rozne chlebki :-) ale poza tym PYSZNE!
    edysia79
    2011/05/19 15:29:28
    Cudawianko może to dlatego, że ja składniki miksowałam, a Ty mieszałaś łyżką?
    n_zak
    2011/05/19 15:36:04
    Wygląda przepysznie, upiekę przy najbliższej okazji :)
    chochlikikuchenne
    2011/05/19 15:40:24
    Pycha,az sie smieje micha hehe :D
    Gość: joanna, 94.75.112.*
    2011/05/19 15:46:06
    nie wykipiały ci krówki? ja zawsze jak coś z nimi robię to wychodzą z formy i wędrują po piekarniku prawie że ;)
    edysia79
    2011/05/19 15:53:56
    Natalia polecam goraco ;)

    Chochlikikuchenne co Ty jadasz, że tak do rymu gadasz? ;)

    Joanna nie, nie kipiały.
    Kiedy kupowałam krówki, sprzedawczyni pytała czy chcę kruche, czy ciągnące. Chciałam ciągnące, ale chyba się pomyliła, bo dostałam te kruche. Za to po upieczeniu w cieście krówki stały się ciągnące, nawet kiedy ciasto już całkiem ostygło.
    Cuda jakieś, czy co? ;)
    zauberi
    2011/05/19 16:11:16
    ale cudny keks!
    kulinarnespotkania
    2011/05/19 16:46:49
    nie dosc, ze bananowe smaki, to jeszcze i krowki... mniam:)
    cukrowawrozka
    2011/05/19 17:20:25
    Wybór przepisu fantastyczny! i efekty wyglądają przepysznie..
    Gość: słodkosłona, *.dynamic.gprs.plus.pl
    2011/05/19 19:29:28
    długo już się czaję na tego rodzaju chlebek ale ten ewidentnie trafił w moje smaki. ; )
    cudowny!
    jolantaszyndlarewicz
    2011/05/19 19:38:57
    Oj wypróbuję na pewno Edtytko ...bo krówki uwielbiam:) a na koniec zawsze zostawiam sobie to co najlepsze:) tak jak i Ty:)
    wariatka327
    2011/05/19 20:44:47
    chętnie bym skosztowała :))
    kabamaiga
    2011/05/19 21:53:14
    Cudowny. Kocham bananowe chlebki a już jakiś czas nie jadłam.
    majanaboxing
    2011/05/19 22:47:45
    Pyszny ten chlebek upiekłyście dziewczyny! bardzo mi się podoba :) Orzechy, krówki - coś wspaniałego :)
    Uściski:*
    david-a
    2011/05/20 15:57:39
    Czy orzechy laskowe trzeba pozbawić skórki? Jeśli tak, to czy jest na to dobry sposób?
    edysia79
    2011/05/20 17:00:17
    David-a orzechy mogą być w skórkach, ja takie dałam :)
    A żeby pozbawić orzechy laskowe skórki trzeba orzechy rozsypać na blasze w jednej warstwie. Blachę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C i piec przez kilka minut aż skórka stanie się brązowa. Należy uważać żeby orzechy się nie przypaliły, bo ciasto będzie gorzkie. Blachę wyjąć z piekarnika, poczekać aż orzechy trochę ostygną a potem pocierać je w rękach porcjami aż zejdzie z nich skórka.
    david-a
    2011/05/20 18:33:15
    Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź. Właśnie zaczęłam robić to ciasto. Jeśli można zostawić orzechy w skórce to też tak zrobię. Ale skorzystam ze sposobu na zdejmowanie skórek przy innych wypiekach. Dziękuję i pozdrawiam.
    kasandraa6
    2011/05/22 22:08:10
    oj zjadłoby się :-)
    n_zak
    2011/06/15 14:23:39
    Wiedziałam, że będzie pyszny! Jedliśmy już w wersji klasycznej i mini :)

    OdpowiedzUsuń