czwartek, 19 maja 2011

Masło ziołowo-czosnkowe

Aromatyczne masło ze świeżymi ziołami. W sam raz na wiosnę.
Doskonale sprawdzi się do smarowania pieczywa na kanapki jako podkład pod inne dodatki, albo na ciepłe tosty - wtedy niczego więcej już nie trzeba.





Składniki:
- 1 kostka (200 g) masła w temperaturze pokojowej
- 2 ząbki czosnku
- sól
- po garści: natki pietruszki
                 szczypiorku
                 bazylii
                 lubczyku


Czosnek przecisnąć przez praskę do miękkiego masła w miseczce.
Zioła opłukać, osuszyć i drobno posiekać. Dodać do masła z czosnkiem. Wszystko dokładnie utrzeć, doprawić do smaku solą.

1 komentarz:


  1. gosiaa99
    2011/05/19 13:34:26
    Robie identyczne:) Bardzo pyszne..narobilas mi smaku, wiec tez sobie dzisiaj zrobie:))
    Gość: Kinga z kuchniaobledniezdrowa, *.xdsl.centertel.pl
    2011/05/19 14:30:33
    Właściwie jeszcze nie robiłam masła ziołowego, ani czosnkowego, choć nosze się z takim zamiarem. Twoje wygląda pysznie, więc w przyszłym tygodniu szaleję i robię! Dzieki za inf. o Tesco. kupuny już wydrukowałam i pędzę po kszaczek bazylii i kolendry :)
    edysia79
    2011/05/19 14:32:59
    Gosiu zrób koniecznie ;)

    Kinga ja kiedyś robiłam też wersję z samym czosnkiem, szczypiorkiem i solą. Też pyszne było :)
    myniolinka
    2011/05/19 18:55:09
    ho ho... to jest myśl! szczególnie lubczyk i bazylia mnie zaintrygowały...:)
    jolantaszyndlarewicz
    2011/05/19 19:41:39
    uwielbiam ziołowe masełka... jednak najczęściej robiłam je z ziołami suszonymi ...no chyba, że ze swieżą rzeżuchą:) z takimi swieżymi wyglada dużó piekniej i na pewno jest znacznie bardziej aromatyczne:) pozdrawiam
    mangup
    2011/05/19 23:40:55
    Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń