poniedziałek, 30 maja 2011

Sałatka ogórkowo-kokosowa

Kolejna sałatka :)
Również lekka i orzeźwiająca, jak poprzednia.

Jej atutem jest ciekawe połączenie składników: świeże ogórki i kokos, orzechy włoskie, jogurt i śmietana, a pikanterii dodaje i całości dopełnia mała ostra papryczka chili. Chociaż takie połączenie smaków może wydawać się nieco dziwne, zapewniam, że po spróbowaniu smak Was zachwyci. Po prostu musicie spróbować!

Bardzo polecam, szczególnie na takie ciepłe dni jak dzisiaj na szybki i lekki obiad, albo kolację ;)





Składniki (na 3-4 porcje):
- 500 g zielonych ogórków
- 1/2 orzecha kokosowego
- 1 czubata łyżka posiekanej natki pietruszki
- 1 czubata łyżka posiekanego koperku
- 1 szklanka jogurtu naturalnego
- 1 szklanka kwaśnej śmietany 18%
- garść posiekanych orzechów włoskich
- 1 mała czerwona papryczka chili (tylko jeśli macie chęć na pikantną wersję sałatki)


Ogórki umyć, obrać, przekroić na pół, usunąć gniazda nasienne, pokroić w średniej grubości (ok 8 mm) półplasterki.

Zagotować litr wody , wyłączyć gaz, wrzucić na dwie minuty pokrojone ogórki. Odcedzić, wrzucić na chwilę do zimnej wody,  po czym osączyć na bawełnianej ściereczce lub ręczniku papierowym.

Orzechy posiekać, podprażyć na suchej patelni, ostudzić.

Chili umyć, rozkroić wzdłuż, usunąć pestki, pokroić w cieniutkie plasterki (ja użyłam papryczki suszonej - po usunięciu ziarenek pokruszyłam ją w palcach).

Miąższ orzecha kokosowego zetrzeć na jak najdrobniejszych oczkach, lub zmielić w blenderze.

Wymieszać jogurt ze śmietaną, kokosem, pietruszką, koperkiem, orzechami i solą do smaku. Na końcu dodać zblanszowane ogórki i chili.

Podawać z chlebem lub indyjskim pieczywem.


Przepis z TEJ strony.


Jeśli będziecie potrzebować instrukcji jak rozłupać orzech kokosowy polecam stronę. Ja i mąż właśnie według tych wskazówek do naszego orzecha się dobieraliśmy ;)

1 komentarz:


  1. kolorowowkuchni
    2011/05/30 14:39:15
    wszystko co kokosowe mnie przyciąga no i jestem!! i poproszę o taką małą miseczke tej sałateczki..tak tylko do spróbowani:)
    jolantaszyndlarewicz
    2011/05/30 14:49:46
    Nie umiem sobie wyobrazić połaczenia kokosa z ogórkiem ...próbuję, próbuję i nie mogę...ale przyznać muszę, ze wyglada bardzo apetycznie Edytko:) pozdrawiam
    edysia79
    2011/05/30 14:55:31
    kolorowowkuchni proszę bardzo, częstuj się ;)

    Jola mnie to połączenie bardzo zaintrygowało, więc postanowiłam spróbować ;)
    i muszę Ci powiedzieć, że aż do momentu spróbowania sałatki nie byłam pewna efektu. ale sałatka naprawdę jest bardzo smaczna :)
    karin-29
    2011/05/30 15:12:51
    Ciekawe połączenie, muszę zrobić:)
    Gość: MamaKini, *.play-internet.pl
    2011/05/30 15:41:32
    Nie potrafię wyobrazić sobie smaku tej sałatki. Jak dla mnie wiele rzeczy się wyklucza ale połączenie może być tak zaskakujące, że warto sięgnąć po przepis przy najbliższej, nadarzającej się okazji.

    Cieszę się, że z racji konkursu makaronowego trafiłam na ten blog. Znajduję tu wiele inspiracji.
    Gratuluję
    ugotujmy
    2011/05/30 17:18:55
    niezwykle niebanalna. kokos i ogórki.. kto by pomyślał.
    zauberi
    2011/05/30 18:46:45
    ciekawe to połączenie z kokosem :)
    kulinarnespotkania
    2011/05/30 21:06:43
    kokosowe smaki w salatce... brzmi ciekawie:)
    ola7
    2011/05/31 07:22:34
    bardzo ciekawa jestem tego polaczenia zwlaszcza ze bardzo lubie kokosowy smak:)
    milk_chocolate84
    2011/05/31 08:49:04
    dziwne.. ale ciekawe ;)
    justmydelicious
    2011/05/31 14:48:01
    ale fajna i jaka delikatna :)

    OdpowiedzUsuń