poniedziałek, 19 maja 2008

Ciasto drożdżowe z rabarbarem

Rozpoczęłam sezon rabarbarowy :) Jako pierwsze skusiło mnie ciasto Kuchareczki58, które widziałam też na blogu Cudawianek. Już nie pamiętam kiedy ostatni raz piekłam ciasto drożdżowe i teraz chyba muszę się z drożdżami przeprosić, tak nam wszystkim to ciasto smakowało ;) 

Składniki
Ciasto:
- 1/2 kg mąki pszennej
- 50g drożdży (pół kostki)
- 1 jajko
- 3 łyżki cukru kryształu
- 3 łyżki cukru pudru
- 1 szklanka mleka
- 3 łyżki wody
- 3 łyżki roztopionego masła
- szczypta soli
- rabarbar
Kruszonka:
- 4 łyżki mąki
- 2 łyżki stopionej margaryny
- 2 łyżki cukru pudru
Lukier:
- 3/4 szklanki cukru pudru
- kilka kropli aromatu śmietankowego (dałam waniliowy)
- 3 łyżki gorącej wody

Drożdże rozetrzeć w misce lub garnku z 3 łyżkami cukru kryształu, dosypać 3 łyżki mąki, rozetrzeć, wlać ciepłe mleko, dokładnie wymieszać i odstawić do wyrośnięcia.
Do wyrośniętego rozczynu dodać mąkę, roztrzepane jajko, masło, szczyptę soli, wodę, cukier puder i zagnieść ciasto. Odstawić do wyrośnięcia aż podwoi swoją objętość. Potem jeszcze raz zagnieść. Rozwałkować i wyłożyć do prostokątnej formy. Na wierzch posypać umyty, obrany i pokrojony rabarbar, posypać kruszonką przygotowaną z podanych składników. Odstawić jeszcze raz do wyrośnięcia na ok. 15 minut.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 1 godziny w 180ºC.
Kiedy ciasto wystygnie, polać je przygotowanym lukrem. 


Pierwszy kawałek ciasta zjadłam na kolację ze szklanką mleka. Pyyyyyyszne było ;)

1 komentarz:


  1. abbra
    2008/05/19 21:56:44
    Zjadłabym kawałek ... :)
    majanaboxing
    2008/05/19 22:33:19
    Mmmmm.. pycha!! Edysiu nie gotowalas rabarbaru przez chwile ani nie podgrzewalas na patelni by zeń woda wyparowala ? Slyszalam,ze tak jest najlepiej robic...ale nie wiem, moze nie trzeba...
    Piekne to Twoje ciacho ! :)
    edysia79
    2008/05/20 08:04:01
    Abbro - niestety już nie ma ani kawałeczka ;)

    Majanko - nie gotowałam rabarbaru, chociaż Kuchareczka radziła żeby tak zrobić. Stwierdziłam że nie będę wygotowywać i wylewać witamin ;) Dzięki temu ciasto nie było suche, bo sok z rabarbaru wsiąkł w ciasto.
    atina_bc
    2008/05/20 08:08:29
    Ciasto wygląda bardzo, bardzo apetycznie! Ja jakoś nie mam ręki do ciast drożdżowych. Pieczywo mi wychodzi a ciasta nie:-(
    kuchareczka58
    2008/05/20 09:34:52
    Edysiu cicho wyszło Ci piekne :) Polecam wypróbować z innymi owocami , smakuje równie pysznie...zwłaszcza z truskawkami i rabarbarem :)
    edysia79
    2008/05/20 17:15:36
    Atino - dziękuję :) To ciasto robiłam dopiero jeden raz, ale wydaje mi się że nie może się nie udać..

    Kuchareczko - na pewno spróbuję też z innymi owocami.
    cuda.wianki
    2008/05/24 14:46:35
    u Ciebie znacznie wiecej rabarbaru! wyglada o niebo lepiej od mojego i na bank smakuje przepysznie! :-)

    OdpowiedzUsuń