poniedziałek, 26 maja 2008

Placki ziemniaczane z sosem paprykowym

Nie jestem wielbicielką placków ziemniaczanych, ale mój mąż jest i to wielkim :) Moja mama zawsze posypuje je cukrem, mąż może jeść placki bez dodatków, a mi smakują tylko z sosami. Paprykowy to mój ulubiony.

Składniki:
- 1 kg ziemniaków
- 2 jajka
- 2 cebule
- po połowie papryki żółtej, zielonej i czerwonej
- 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
- ketchup
- 2 łyżki mąki
- sól, pieprz, słodka papryka w proszku
- 1 listek laurowy

Jedną cebulę posiekać, papryki pokroić w 2-centymetrowe paseczki. Cebulę zeszklić na oleju, dodać paprykę, przesmażyć. Dodać koncentrat, podlać niedużą ilością wody, przyprawić solą, pieprzem, papryką i szczyptą cukru do smaku. Włożyć listek laurowy i dusić ok. 15 minut, aż papryka będzie miękka. Pod koniec duszenia dodać ketchup do smaku.
Ziemniaki i jedną cebulę zetrzeć na placki, nadmiar płynu odcisnąć przez ścierkę, przełożyć do miski. Dodać jajka, mąkę, sól i pieprz. Dokładnie wymieszać. Partiami nakładać ciasto na rozgrzany olej i smażyć placki na złoto z obu stron.
Gotowe placki przekładać na talerz, polewać przygotowanym sosem.

1 komentarz:


  1. atina_bc
    2008/05/27 08:07:25
    Uwielbiam placki ziemniaczane, ale nigdy jeszcze nie jadłam z sosem paprykowym. Zwykle jadam z sosem pieczarkowym i do samej masy ziemniaczanej dodaję jeszcze starty żółty ser i oczywiście czosnek:-) Teraz to mnie naszła ochota na placki.... Mój mąż lubi placki z cukrem i jeszcze śmietaną, ale ja nie wyobrażam sobie, żeby jeść je na słodko.
    edysia79
    2008/05/27 15:44:41
    Ja też lubię placki z sosem pieczarkowym, ale jeszcze nie dodawałam do masy ziemniaczanej sera ani czosnku, muszę spróbować ;)
    Mąż zawsze dziwił się jak placki ziemniaczane można jeść z cukrem, ale zdziwienie mu przeszło kiedy zobaczył że w Zakopanem na Krupówkach właśnie takie sprzedają. Wcześniej był przekonany że tylko moja mama posypuje placki ziemniaczane cukrem ;)
    majanaboxing
    2008/05/27 21:06:58
    Piekne te placuszki. Ja jeszcze nie jadlam z sosem paprykowym. Moja mama jak robila takie placki ziemniaczane to zawsze jedlismy je ze smietaną i z cukrem. Ja teraz na slodko robie tylko dla synka, ale z samym cukrem. My wolimy z ketchupem :)
    abbra
    2008/05/27 22:10:55
    Fajny pomysł na sos ! Przeważnie jadam placki same , bo ze śmietaną są dla mnie za tłuste , a w cukrem nie lubię . Czasem robię z sosem po cygańsku , ale z papryką jeszcze nie- muszę spróbować :)
    edysia79
    2008/05/28 09:51:29
    Majanko - zanim zaczęłam robić sosy do placków ziemniaczanych też jadłam je z ketchupem :)

    Abbro - bez żadnych dodatków placki wydają mi się za tłuste, z sosem to co innego ;) Spróbuj zrobić i daj znać czy smakowało :
    cuda.wianki
    2008/06/02 09:50:31
    super pomysl dla tych, ktorzy sa znudzeni zwyklymi plackami. ja raz polozylam gulasz i bylo ok. jestem jednak wielka fanka golych plackow, co najwyzej z cukrem! pozdrawiam :-)
    olcieek
    2008/06/30 11:18:42
    Mmmm..
    miałam placki ziemniaczane wczoraj na obiad. Z młodych ziemniaków są przepyszne ! :)
    edysia79
    2008/06/30 22:32:27
    Olcieek - jeszcze w tym roku nie robiłam placków z młodych ziemniaków, muszę to nadrobić ;)
    Gość: Olga, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/08/05 00:18:19
    Placki ziemniaczane smakują mi najbardziej w postaci jaką poleciła mi ostatnio znajoma. Mianowicie zwykły "surowy" placek dajemy na patelnie kolejne posypujemy pieczarkami i przykrywamy żółtym serem następnie przykrywamy pokrywka żeby ser się pięknie stopił...kolejnie na talerz, najlepiej polać ketchupem... mmm... pychotka :))))
    Gość: rejow 102, *.internetdsl.tpnet.pl
    2009/10/05 19:38:08
    Bardzo, bardzo smaczne danie. W smaku podobne do placka po węgiersku ale jarskie i szybko się robi.Wszystkim polecam
    edysia79
    2009/10/06 12:08:35
    Rejow Cieszę się że smakowały i że polecasz przepis :) Takie słowa to najlepsza rekomendacja dla niego.
    Gość: goraleczka, *.ed.shawcable.net
    2010/02/03 02:27:39
    Dzisiaj zrobilam mezowi te placuszki i najlepszym dowodem na to, ze mu smakowaly byla prosba o dokladke i zadowolenie na twarzy podczas konsumpcji:) Powiedzial, ze musze je robic czesciej. Pyszne placuszki, nigdy wiecej zwyklego ketchupu!!!
    Gość: majka, 46.186.8.*
    2011/01/07 10:17:43
    pychota.......robiłam wczoraj...pyszne
    Gość: e-mieszkanie, *.rdns.ubiquity.io
    2012/06/09 00:45:17
    Dzieki za przepis :)
    Gość: Gotomaniakk, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2018/01/11 08:54:28
    Witam,do w/w przepisu najlepiej dodac jeszcze pirś z kurczaka.Sos wychodzi wysmienity.

    OdpowiedzUsuń