wtorek, 13 maja 2008

Muffiny cytrynowe z malinami

Staję się coraz większą wielbicielką muffinek ;) Upiekłam kolejne, tym razem z przepisu Dorotus . Wyszły oczywiście, jak na muffinki przystało, przepyszne. Chrupiąca skórka z góry a środek rozpływa się w ustach. Nie są zbyt słodkie; maliny nadały im lekko kwaskową nutkę. To jest to, co lubię :)


Składniki:
Suche
- 200 g mąki
- 150 g drobnego cukru kryształu (dałam 140g)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta soli
- skórka otarta z 1 cytryny
Mokre
- 60 g stopionego i wystudzonego masła lub margaryny
- sok wyciśnięty z 1 cytryny
- ok. 120 ml mleka
- 1 duże jajko
Dodatkowo
- 150 g malin ( dałam mrożone)


W dużym naczyniu wymieszać składniki suche.
Do naczynia z podziałką wlać sok z cytryny, następnie dopełnić mlekiem do 200 ml. Dodać jajko, roztrzepać, wlać masło i wymieszać.
Mokre składniki wlać do suchych, krótko mieszać tylko do połączenia składników, dodać maliny i delikatnie wymieszać.
Ciasto wyłożyć do przygotowanej formy wysmarowanej tłuszczem lub wyłożonej papilotkami do 3/4 wysokości dołków. Wstawić do nagrzanego do 200ºC piekarnika i piec ok. 25 minut. Zostawić w formie jeszcze przez ok. 5-10 minut, potem wyjąć i studzić na kratce.

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2008/05/14 12:38:16
    Sliczne są Twoje muffinki Edysiu. Prawda,ze muffinkowe szalenstwo wciąga ? :)
    Powiedz , coz to jest to w kropeczki na czym ustawilas babeczki? Wyglada przecudnie po prostu ! :)
    jstnk
    2008/05/14 17:14:41
    Ślicznie Ci wyszły! Ja też jestem wielką wielbicielką muffinek:) Cudne, kolorowe zdjęcia!:)
    atina_bc
    2008/05/14 22:34:30
    Muffinki bardzo wciągają:-) Ja jestem w samym środku muffinkowego szału:-) Śliczne muffinki.
    Pozdrawiam:-)
    kuchareczka58
    2008/05/15 20:04:56
    Edysiu wyobrażam sobie smak tych mufinek, gdyż połączenie cytryny z malinami musi w rezultacie być bardzo smaczne.
    Fajne fotki, no i tło kropkowatee bardzo ładnie wygląda.
    edysia79
    2008/05/15 21:09:35
    Nawet nie wiecie jaką radość sprawiły mi Wasze komentarze! Fotki też mi się podobają ;)

    Majanko - za tło posłużyło mi pudełko na zabawki mojego synka razem z przykrywką :)
    majanaboxing
    2008/05/19 14:48:44
    Edysiu, no boskie po prostu to tło - pudełko !:)
    myniolinka
    2010/06/03 18:46:47
    oj muffinkowych przepisów to ja nie powinnam oglądać bo zaraz mam ochotę wszystko robić:) pyszniaste - i na dodatek z malinami...mniam

    OdpowiedzUsuń