poniedziałek, 31 sierpnia 2009

Tarta z cukinią i oscypkiem

Zobaczyłam tą tartę u Ani i od razu miałam ochotę ją zrobić. Udało się jednak dopiero po kilku dniach, ale warto było czekać. Tarta na cieście francuskim to dla mnie nowość, tak samo zresztą jak i samo ciasto francuskie, które do tej pory omijałam szerokim łukiem. Teraz, kiedy wypróbowałam kilka przepisów którego jest podstawą, zastanawiam się dlaczego dopiero teraz się do tego ciasta przekonałam? Chyba wydawało mi się, że jest trudne w obróbce, a tu okazuje się że nic bardziej mylnego i teraz przepisy z ciastem francuskim ustawiają się już w kolejce do wypróbowania ;)

Tartę polecam, bardzo nam smakowała i zjedliśmy całą za jednym zamachem, ja swoją część polałam dodatkowo ketchupem, mężowi bardziej smakowała bez żadnych dodatków. Jak napisała Ania tarta jest szybka i bardzo prosta w wykonaniu, czyli totalnie bezstresowa i właśnie za to tak polubiłam ciasto francuskie.

Składniki:
- płat ciasta francuskiego
- 2 nieduże lub 1 wielka cukinia
- pół opakowania kwaśnej śmietany
- 1 zmiażdżony ząbek czosnku
- ok. 50 g tartego oscypka (dałam prawie 100 g)
- sól i pieprz do smaku
- roztrzepane jajko do posmarowania ciasta

Cukinię dokładnie umyć i pokroić w cienkie plastry (o grubości niecałego centymetra), odstawić.
Połowę sera wymieszać ze śmietaną i czosnkiem, dodać pieprz i ewentualnie sól (oscypek jest słony, więc można w ogóle nie solić śmietany).
Ciasto wyłożyć do formy, brzegi zawinąć, środek ciasta posmarować śmietanową masą, po czym rozłożyć na nim plasterki cukinii, tak, aby na siebie zachodziły. Założone boki ciasta posmarować roztrzepanym jajkiem.

Piec przez kwadrans w 200ºC. Po tym czasie wyjąć tartę z piekarnika, posypać resztą sera i pieckolejny kwadrans w tej samej temperaturze.

1 komentarz:


  1. iis111
    2009/08/31 23:26:36
    Edytko ja uwielbiam ciasto francuskie. Zawsze mam je w domu. Lubie je zarowno w wersji wytrawnej jak i slodkiej:)
    edysia79
    2009/08/31 23:28:31
    Iwonko ja już też, a wszystko przez Twoją pizzę na francuskim cieście, ale o tym to w innym wpisie będzie ;)
    penthea
    2009/09/01 00:25:24
    Wygląda WSPANIALE!!! :))
    Uwielbiam cukinie i oscypki, natomiast jakoś mi nie przyszło do głowy dotychczas połączenie tych dwóch smaków... no ale niestety tu gdzie mieszkam trudno o dobre oscypki, jedyna nadzieja w Zakopanem...
    malgorzata.dz
    2009/09/01 08:38:10
    To tak zawsze... Najpierw się zapieramy rękoma i nogami, bo wydaje nam się, że na pewno to coś jest nie dla nas, a potem wybucha wulkan uwielbienia. :)
    laghur
    2009/09/01 09:04:10
    Oj tak, gotowe ciasto francuskie to fantastyczny wynalazek :). Bardzo fajny przepis, jako fanka oscypka już sobie notuję!
    bea.w.kuchni
    2009/09/01 10:34:14
    Cudna! Tesknie za oscypkiem... :(
    alicja-30
    2009/09/01 11:20:35
    wspaniała ta Twoja tarta!!! Oscypek górą!
    majanaboxing
    2009/09/01 14:11:16
    Wspaniała tarta Edysiu i to jeszcze z oscypkiem i moją ukochaną cukinią! Super !
    vespertinee
    2009/09/01 14:15:59
    Edysiu, bardzo się cieszę, że Ci smakowała, no i że spodobał Ci się pomysł łączenia cukinii z oscypkiem.
    Wygląda ślicznie :) No to teraz zacznie się Twoja przygoda z francuskim... Tyle cudów można z niego upiec, ze ho ho! :)
    gosiab_3
    2009/09/01 15:51:13
    wspaniale musiala smakowac :)
    szarlotek
    2009/09/01 16:47:38
    Tylko chwilę mnie nie ma , a tu takie pyszności :)Moje ulubione połączenia :)
    agulka.73
    2009/09/01 17:47:38
    Bardzo smakowicie wygląda ta tarta i jeszcze oscypek, to musiało napewno smakować:)) ja niestety nie używam gotowego ciasta francuskiego ze względu na córeczkę, która jest na diecie bezglutenowej :( Pozdrówki serdeczne Edysiu :-)
    edysia79
    2009/09/01 22:04:20
    Penthea no widzisz, mnie wcześniej też takie połączenie nie przyszło do głowy, a okazało się połączeniem idealnym. Dziękuję :)

    Małgosiu ja już się boję co mi z tej znajomości z ciastem francuskim jeszcze wyjdzie :)))

    Laghur witam więc w fanklunbie oscypka ;)

    Bea, Alicjo, Majanko dziękuję kochane :))

    Aniu smakowała bardzo, jeszcze raz dziękuję za wspaniały przepis :)

    Gosiu, Szarlotku dziękuję i oczywiście polecam :)

    Agulko mój synek przez jakiś czas też był na diecie bezglutenowej, ale na szczęście z tego wyrósł. Szkoda że nie możesz wypróbować tego przepisu.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Gość: monika, *.olsztyn.mm.pl
    2009/09/10 16:25:52
    kombinacja cukinii i oscypka jest genialna, prawda? robiłam ostatnio kotleciki z tymi składnikami i jestem zachwycona, Twoja zapiekanka do wypróbowania jak tylko znów zdobędę oscypek :)
    monika
    www.przy-stole.blogspot.com (Stoliczku, nakryj się!)
    edysia79
    2009/09/11 09:48:18
    Moniko oj tak, genialna, cieszę się że trafiłam na ten przepis :)
    Polecam!
    olciaky
    2009/09/22 21:57:40
    Oscypek to nie dla mnie,ale np. dobry żóły ser byłby świetny:)
    bbrzezinka
    2010/01/06 13:00:53
    Tartę zrobiłam i wyszła pyszna :)
    edysia79
    2010/01/06 22:05:21
    Beatko jednak znalazłaś u mnie przepis na tartę :)
    gosiaa99
    2010/08/23 12:45:25
    rzeczywscie podobna!:) ach mysle, ze oscypek to tutaj szczal w dziesiatke ...ach juz sobie wyobrazam ten smak:)
    Ach szkoda, ze jest dostepny (tutaj) tylko raz w roku....i to nie zawsze

    OdpowiedzUsuń