środa, 17 października 2012

Cynamonowe ciasto jogurtowe z migdałami

Dostałam do wypróbowania kilka jogurtów naturalnych z mascarpone. Okazało się, że są bardzo gęste (jak jogurt grecki) i idealnie nadają się do ciasta jogurtowego. To ciasto upiekłam już dwa razy (jedno ciasto wg proporcji podanych w przepisie, drugie z podwójnej ilości składników) i za każdym razem się udało, a teraz jeszcze jeden jogurt czeka w lodówce na swoją kolej ;) Wydaje mi się, że jest to ciasto z tych, co to zawsze się udają, więc szczerze polecam przepis do wypróbowania.
Dodatkową zaletą tego ciasta jest to, że jego przygotowanie nie zajmuje wiele czasu, wystarczy wymieszać składniki mokre z suchymi, jak przy przygotowaniu muffinek. Ja jeszcze bardziej przyspieszyłam przygotowania, bo migdały starałam w maszynce Moulinex Fresh Express +, która posiada przystawkę do tarcia orzechów i czekolady.
Przy okazji przypominam o wciąż trwającym, jeszcze do dzisiaj konkursie, w którym taką szatkownicę można wygrać. Jeśli będziecie mieć problem z wysłaniem wiadomości na podany we wpisie konkursowym e-mail, wyślijcie go do mnie (edysia79@gazeta.pl), a ja przekażę go dalej.

 

Przepis z blogu Moje wypieki.
Składniki:
  • 220 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżka cynamonu
  • 75 g zmielonych migdałów (mogą być ze skórką) - jeśli macie za mało migdałów, możecie dodać trochę innych orzechów, ja dodałam garść nerkowców
  • 100 g drobnego cukru do wypieków
  • 2 duże jajka
  • 50 g płynnego miodu
  • 1 szklanka (250 ml) jogurtu naturalnego (najlepiej gęstego)
  • 150 ml oleju słonecznikowego lub rzepakowego

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cukier, cynamon, migdały - przesiać, odłożyć.
Do większego naczynia wbić jajka, dodać miód, jogurt, olej. Wszystko wymieszać rózgą lub widelcem do połączenia. Wsypać suche przesiane składniki i wymieszać łopatką (mieszając w jednym kierunku), tylko do połączenia.
Kwadratową formę o wymiarach 23x23 cm lub tortownicę o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Do formy przełożyć ciasto, wyrównać (ciasto jest gęste).
Piec w temperaturze 175ºC przez około 35 minut, ale zazwyczaj dłużej, do tzw. suchego patyczka.
Wyjąć, lekko przestudzić w formie, następnie wyjąć z formy przekładając na paterę. Wystudzone lub lekko ciepłe ciasto można oprószyć cukrem pudrem.

1 komentarz:


  1. izaa_a
    2012/10/17 11:02:51
    bardzo ciekawe ciasto, a cynamon lubię więc na pewno by mi smakowało
    ervisha
    2012/10/17 11:31:23
    Wyłąda apetycznie :)
    Gość: Zuza, *.ssp.dialog.net.pl
    2012/10/17 17:38:42
    warte uwagi :)
    kabamaiga
    2012/10/17 18:43:40
    Uwielbiam takie ciasta.
    vanilia81
    2012/10/17 21:15:18
    Dobrze mieć przepis na szybkie i sprawdzone ciasto. Bardzo lubię używać mielonych migdałów i fajnie, że upiekłaś w innej foremce niż Dorota, wiemy jak wygląda w obu opcjach :)
    Gość: asiast, *.play-internet.pl
    2012/10/17 22:00:38
    Uwielbiam takie ciasta
    Gość: , *.centertel.pl
    2017/11/06 12:12:23
    Bardzo dobre ciasto,szybko się robi, jest puszyste i wilgotne, zamiast migdałów dałam parę kropel olejku migdałowego a na wierzch połowę czekoladową i posypałam płatkami migdałów, wszystkim smakowało.

    OdpowiedzUsuń