środa, 3 października 2012

Placki warzywne z serem

Od kilku dni testuję w mojej kuchni nową wielofunkcyjną szatkownicę Moulinex Fresh Express +.
Z przyjemnością zastąpiłam nią moją starą szatkownicę ręczną, której montaż i mycie zajmowało sporo czasu. Teraz wystarczy, że  wyjmę z szafki szatkownicę, założę potrzebną przystawkę i już mogę przystąpić do pracy. Przygotowanie tych placków poszło bardzo szybko i teraz już wiem, że wszelkie warzywne potrawy będą się pojawiały na naszym stole jeszcze częściej niż do tej pory. Odkąd 8 miesięcy temu na świecie pojawił się mój drugi synek zdarzało się, że nie jadłam obiadu, bo po prostu nie miałam czasu na jego przygotowanie. Zadowalałam się czymś, co można szybko zjeść, co nie zawsze było zdrowe ;) Teraz przygotowanie sałatki, surówki, czy placków to dosłownie chwilka. 
Ogromną zaletą tej szatkownicy jest też to, że wszystkie nasadki do tarcia można przechowywać razem z maszynką - nasadki od ręcznej maszynki nie dały się tak przechowywać, przez co zajmowały dodatkowe miejsce tak cenne w kuchni każdego kto lubi gotować ;)



Mam też dla Was niespodziankę:
już niedługo będziecie mogli wygrać taką szatkownicę w konkursie na moim blogu!


Przepis na te placki podobał mi się odkąd je w gazecie zobaczyłam, ale jak to często bywa, sporo czasu minęło, zanim go wykorzystałam. To chyba u nas rodzinne, bo w tym roku przepis pokazałam mamie, nawet dałam jej gazetę, ale placków jeszcze nie zrobiła ;)
Ale teraz, kiedy ich spróbowałyśmy, takie placki będziemy robić częściej, zwłaszcza, że w ogródku wciąż rosną cukinie. Placki były chrupiące, dodatek sera bardzo spodobał się starszemu synkowi, a mnie smakowały znacznie bardziej niż placki z samych ziemniaków.



Przepis z gazety "Sól i pieprz" nr 9/2011.
Składniki (na 4 porcje):
  • 250 g zwartych ziemniaków
  • 250 g marchwi
  • 450 g cukinii'3 gałązki koperku
  • 1/2 pęczka szczypiorku
  • 2 jajka
  • 100 g mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól, pieprz
  • 1/2 łyżeczki tartej gałki muszkatołowej
  • 100 g tartego żółtego sera
  • olej do smażenia

Ziemniaki i marchew obrać, umyć. Cukinie umyć, przeciąć wzdłuż na pół i wydrążyć gniazda nasienne. Tak przygotowane warzywa zetrzeć na dużych oczkach. Koperek i szczypiorek opłukać i drobno posiekać. Dodać do warzyw.

Jajka roztrzepać i razem z mąkami dodać do warzyw. Masę warzywną doprawić do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju i łyżką nakładać porcje masy formując nieduże placki. Smażyć z obu stron na złoty kolor. Każdy placek posypać żółtym serem, patelnię przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu, aż ser się roztopi.

Placki podawać od razu, najlepiej z sosem przygotowanym z majonezu, jogurtu naturalnego i odrobiny soku z cytryny.



1 komentarz:


  1. gosiab_3
    2012/10/03 09:26:42
    bardzo smakowicie te placki wygladaja :)
    Pozdrawiam :)
    aciri
    2012/10/03 10:01:50
    Zapisuję przepis. Bardzo ładne placuszki.
    chochlikikuchenne
    2012/10/03 10:18:14
    Ale mi smaka narobilas!
    Placuszki idealne :)
    Gość: Zuza, *.ssp.dialog.net.pl
    2012/10/03 10:24:27
    cudne :)

    zapraszam do mnie na akcję kulinarną :)
    Gość: Agnusbe, *.clubnet.pl
    2012/10/03 10:30:08
    Jak mój mąż zobaczy ten przepis, to na pewno placki będą na obiad =)
    izaa_a
    2012/10/03 10:35:00
    świetne placuszki i urządzenie ;)))
    kuchnia_breni
    2012/10/03 10:44:36
    Świetne te placuszki, lubię takie dania ;) a i sprzęt wygląda ciekawie!
    Gość: kaczodajnia, 91.229.22.*
    2012/10/03 12:40:44
    Ślicznie wyglądają Twoje placuszki. Ja i moje dzieci jesteśmy totalnymi placuszkożercami. Robię je z wszystkiego co się tylko da :) W związku z tym niecierpliwie czekam na konkurs:)
    ps. u trufli też jest do wylosowania, mam nadzieję, że u którejś z Was mi się uda wygrać to cudeńko i w końcu odstawię moją tarkę na dno szuflady:)
    magduska_z
    2012/10/03 14:07:35
    Wyglądają przepysznie. Chyba jutro przygotuję je na obiad. :-)
    Pozdrawiam.
    coubeatki
    2012/10/03 14:41:30
    Aż mi ślinka pociekła!
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2012/10/03 19:19:28
    wyglada kusząco ..takie placuszki to strzał w 10!
    majanaboxing
    2012/10/03 19:33:14
    Bardzo smakowicie wyglądają te placuszki .:)
    Gość: bartoldzik, *.ssp.dialog.net.pl
    2012/10/03 20:41:14
    Placuszki pierwsza klasa!!!
    jolantaszyndlarewicz
    2012/10/04 17:42:52
    Ta szatkownica to moje marzenie odkąd po raz pierwszy zobaczyłam reklamę:) .... co do Synka to az cięzko uwierzyć, zę to juz 8 miesiaecy minęlo ....
    Placuszki rewelacja, wygladają mega smakowicie i ilez dobra można w nich niejadkowi przeforsowac:)
    vanilia81
    2012/10/05 08:30:17
    O jakie jesienne placuszki :) Wyglądają jak liście, spadające z drzew :) Szkoda, że tak nie jest, złapałabym w locie kilka na obiad :) Ta tarta ma cudne te kolorowe nakładki, wczoraj widziałam jej podróbkę, żal bierze, widząc takie imitacje :)
    Gość: karonline, *.merinet.pl
    2012/10/06 11:13:52
    ślicznie wyglądają te placuszki mam zamiar zrobić je na obiad tylko takiej maszynerii nie mam a chyba jest super:)
    Gość: Beata, *.mmj.pl
    2012/10/07 08:51:50
    Edysiu, te placki są genialne! U nas wchodzą na stale do menu!
    Gość: karonline, *.merinet.pl
    2012/10/09 14:31:10
    zrobiłam placuszki są pyszne dziecko się zajadało a mąż początkowo podszedł do nich sceptycznie ale za chwilę słyszę jezu jakie pyszne:)
    Gość: moniczkaaa, *.xdsl.centertel.pl
    2012/10/10 09:59:27
    Placuszki wyglądają mega apetycznie:))))

    OdpowiedzUsuń