piątek, 19 października 2012

Kisiel (malinowy) dla dzieci po 6 m-cu

Dziś założyłam nową kategorię wpisów na blogu - Dla dzieci :)
Michaś jutro skończy 8 miesięcy, więc mogę podawać mu coraz więcej nowych produktów, więc przepisami będę dzieliła się z Wami, bo wiem, że zaglądają tutaj mamy maluszków i tych troszkę większych dzieci też :)

Swój kisiel zrobiłam z wody wymieszanej z domowym sokiem malinowym, ale z powodzeniem można go też zrobić z soku przeznaczonego dla dzieci, np. Bobo Frut. Jest to porcja dla jednego dziecka, starszakom również można podać taki domowy kisiel, bo na pewno będzie zdrowszy od kupnego z torebki i nie zawiera cukru, trzeba tylko podwoić porcje składników.



Składniki (na 1 porcję):
  • 100 ml wody z sokiem malinowym lub soku
  • 1 czubata łyżeczka mąki ziemniaczanej

75 ml wody z sokiem lub soku wlać do garnuszka, zagotować. W pozostałym soku rozrobić mąkę ziemniaczaną. Garnuszek z sokiem zdjąć z palnika, mieszając wlać sok z mąką, garnuszek ponownie postawić na palniku i mieszając gotować do zgęstnienia.

Przelać do miseczki, pozostawić do ostygnięcia i podawać.

1 komentarz:


  1. elixire
    2012/10/19 15:07:00
    Właśnie na taką zakładkę czekałam :) Dziękuję.
    Gość: Franiuszka, *.centertel.pl
    2012/10/19 15:34:46
    Ja też będę chętnie zaglądać, bo już czasem pomysłów mi brakuje na dania dla mojego synka. Dodam, że właśnie dziś kończy 8 miesięcy :) eh ale ten czas leci ;-)
    pozdrawiamy!
    izaa_a
    2012/10/19 18:56:24
    taki kisiel toz to pyszności ;))
    margot11
    2012/10/19 19:13:05
    ja mam zdecydowanie ciut więcej niż 6 miesięcy ,a za domowy kisiel dam się posiekać
    Gość: ankawell, *.dynamic.chello.pl
    2012/10/19 21:18:26
    Moje dziecka jakoś tak już wyrosły z niemowlęcych dań...zupełnie nie wiem kiedy , ale wyrosły :) ...myśl o kisielu z przetartych owoców lub z owocowego soku wywołuje sentyment...
    majanaboxing
    2012/10/19 22:00:49
    Fajny taki domowy kisielek :)
    jolantaszyndlarewicz
    2012/10/22 12:17:31
    Oj przydadzą się takie przepisy, przydadzą:) .... uwielbiam domowy kisiel:)
    elziutka
    2012/11/07 20:17:13
    super przepisy... ktoś mi mówił ze w podobny sposób mówił ze budyń robi... może masz przepis,
    elziutka
    2012/11/23 22:14:03
    Kisiel rewelacyjny... maluchom bardzo smakuję :)
    Gość: ola, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    2015/11/08 19:01:57
    Domowy budyń również jest banalnie prosty: 1,5 szklanki mleka zagotować, do pozostawionej 0,5 szklanki mleka dodać 4 łyżki mąki ziemniaczanej (nie kopiaste), szczyptę kurkumy (dla kolorku), 2 łyżki cukru oraz pół paczki cukru waniliowego. Po zagotowaniu mleka wlać rozmieszane składniki w pozostawionym mleku, zagotować chwilkę i... gotowe. Budyń można też zrobić na domowym cukrze waniliowym, którego potrzeba 2łyżki, wtedy nie dodajemy już tych 2 łyżek samego cukru. Przepis można odpowiednio modyfikować, aby uzyskać np. budyń śmietankowy czy czekoladowy. SMACZNEGO !!!

    OdpowiedzUsuń