niedziela, 24 marca 2013

Muffiny z białą kiełbasą

Święta Wielkanocne nie mogą się obejść bez białej kiełbasy.
Żeby nieco odmienić sposób jej podania, wpakowałam ją do muffinek. Podane na ciepło razem z chrzanowym sosem były doskonałym początkiem dzisiejszego dnia. Jako potrawa na świątecznym stole też by się sprawdziły.



Pomysł na muffiny zaczerpnęłam z czasopisma "moje Gotowanie" nr 4/2012.

Składniki (na 12 sztuk)
suche:
  • 3/4 szklanki mąki żytniej
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka przyprawy do żurku i barszczu białego Kamis
  • 1/4 łyżeczki cukru
  • szczypta soli
  • 1 łyżka drobno pokrojonego szczypiorku
  • ząbek czosnku
  • 2 nieduże białe kiełbaski parzone (200 g)
mokre:
  • 1/2 szklanki maślanki
  • 2 jajka
  • 6 łyżek stopionego masła

sos/krem*:
  • 100 g serka śmietankowego
  • 2 łyżki chrzanu (ze słoiczka)
  • sól do smaku


W dużej misce wymieszać obydwa rodzaje mąki, dodać przyprawy, szczypiorek oraz obraną ze skórki i pokrojoną w niedużą kostkę kiełbasę. Wymieszać.
W innym naczyniu roztrzepać jajka z maślanką i ostudzonym masłem.
Mokre składniki wlać do suchych, wymieszać tylko do połączenia składników.
Ciasto nałożyć do wyłożonej papilotkami formy. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st.C i piec przez 20 minut.
Najlepiej smakują ciepłe, podane z kremem przygotowanym z podanych składników.

* to, czy otrzymacie krem do smarowania, czy sos do maczania muffin zależy od tego, jak gęstych produktów użyjecie. Ja akurat miałam jedno i drugie dość rzadkie, więc wyszedł mi  sos, a nie krem.



WPIS KOMERCYJNY

1 komentarz:


  1. ewa_ciasteczkowakraina
    2013/03/24 15:57:57
    Bardzo ciekawy przepis :) w sam raz do przygotowania na święta :)
    bernadeta75
    2013/03/24 16:02:00
    pomysłowo:)
    kabamaiga
    2013/03/24 16:44:50
    Takich kiełbasianych jeszcze nie jadłam. Mam jeszcze białą kiełbasę, więc może?
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/03/24 17:10:44
    a jak smakują?? bo brzmią w sam raz na Wielkanoc ..
    wiosenka27
    2013/03/24 17:55:11
    Bardzo oryginalny pomysł:)
    alohaskarbie
    2013/03/24 19:50:13
    Takich rzeczy jeszcze nie próbowałam, ale zawsze musi byc ten pierwszy raz. Pociagają mnie swoim wyglądem :)
    izaa_a
    2013/03/24 22:46:04
    bardzo ciekawa propozycja ;))
    jolantaszyndlarewicz
    2013/03/26 20:36:04
    Edytko muffinek wytrawnych jeszcze nie piekłam ...ciekawe czy kiedyś w końcu się odważę? ... Z białą kiełbasa też polubiłam się od niedawna, bo w moim rodzinnym domu nikt jej jakoś nie przyrządzał:).
    Te muffiny wyglądają bardzo smakowicie:) Pozdrawiamy całą czwórką:)

    OdpowiedzUsuń