wtorek, 5 marca 2013

Zupa fasolowa

Za oknem widać już pierwsze oznaki wiosny, ale w mojej kuchni królują jeszcze potrawy ciepłe, rozgrzewające i sycące. Na sałatki jeszcze przyjdzie czas.



Składniki:
  • 1 puszka białej fasoli
  • 150 g chudego wędzonego boczku
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 6 średnich ziemniaków
  • sól, pieprz, majeranek
  • siekana natka pietruszki

Fasolę odsączyć.
Marchewkę i ziemniaki obrać, umyć i pokroić w niedużą kostkę.
Cebulę i czosnek obrać, posiekać.
Boczek pokroić w kostkę.

W garnku zagotować 1 litr wody, wrzucić marchewkę i ziemniaki, przykryć i gotować przez około 15 minut (aż zmiękną). Dodać fasolę oraz majeranek i gotować jeszcze przez 5 minut.
Boczek podsmażyć bez dodatku tłuszczu, dodać cebulę oraz czosnek i zeszklić. Przełożyć do garnka z zupą, wymieszać. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Posypać natką pietruszki.

1 komentarz:


  1. jolantaszyndlarewicz
    2013/03/05 15:15:19
    Jak ja lubię zupy w takich kubkach ....kojarza mi się z domem moich Dziadków: ) .... a foasolówkę uwielbiamy:) buziolek
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/03/05 18:16:27
    dawno nie jadłam fasolowej a dodanie puszki skraca przygotowanie-musze zrobić
    izaa_a
    2013/03/06 09:05:54
    bardzo lubię taki zupy ;)
    Gość: Kulinarnyblog.pl, 178.73.10.*
    2013/03/08 16:24:31
    W tym kubeczku wygląda bosko. A ja zachęcam do zupy fasolowej mojej Madzi.
    janiolka
    2013/03/11 09:21:14
    dołączam się do fanów zup w metalowych kubkach emaliowanych. mi się kojarzą z wakacyjnymi wyprawami pod namiot.

    OdpowiedzUsuń