piątek, 1 marca 2013

Sałatka z makrelą wędzoną

W naszej diecie jest stanowczo za mało ryb. Staram się to jakoś nadrabiać. Dlatego coraz częściej, a zazwyczaj co piątek, kupuję wędzoną makrelę. Najlepiej smakuje mi z domową bułką i masłem, ale wyszukuję też różne pomysły na jej inne wykorzystanie. Na przykład w takiej sałatce.



Przepis z blogu Niebieska Pistacja.

Składniki:
  • 1 duża wędzona makrela
  • 100 g ryżu
  • 1 czerwona cebula
  • 3 jajka
  • 5-6 ogórków konserwowych lub kiszonych
  • pęczek szczypiorku (nie miałam)
  • sól, pieprz
  • olej lub oliwa
  • chili w proszku

Ryż ugotować na sypko, jajka na twardo. Ostudzić.
Ogórki pokroić w kostkę, jajka zetrzeć na tarce o dużych oczkach, cebulę pokroić w cienkie piórka. Szczypiorek posiekać.
Do miski wsypać ryż, ogórki, jajka, cebulę, szczypiorek i obraną z ości, podzieloną na cząstki makrelę. Doprawić do smaku solą, pieprzem oraz chili, skropić olejem lub oliwą. Wymieszać.

Sałatka najlepiej smakuje po schłodzeniu w lodówce przez 3-4 godziny.

1 komentarz:


  1. zauberi
    2013/03/01 09:07:50
    Cieszę się, że wypróbowałaś przepis :), smakowicie u Ciebie wygląda ta sałatka! Pozdrawiam :)
    Gość: Zuza, *.ssp.dialog.net.pl
    2013/03/01 12:27:10
    wygląda smacznie :) uwielbiam ryby
    izaa_a
    2013/03/01 13:31:07
    podobną robiła moja mama tylko bez ryzu
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/03/01 16:54:02
    robie podobna i baaardzo wszyscy ja lubią ,narobilas mi znowu smaka..
    jolantaszyndlarewicz
    2013/03/02 07:59:04
    Fajny pomysł na makrelę .... mój Połówek najbardziej lubi ją w postaci pasty do chleba, ale musze mu pokazać tą sałatkę:) buźka
    luckatwarz
    2013/03/02 14:28:12
    Zawsze smakowita wędzona ryba, ale w wersji z ryżem nie próbowałam. Już wiem co będzie na kolację :)

    OdpowiedzUsuń