poniedziałek, 25 marca 2013

Sernik brzoskwiniowo-bakaliowy

Ten przepis dostałam od koleżanki z mojej pierwszej pracy. Przyniosła wtedy przepyszny sernik na firmową Wigilię. Pomimo tego, że sama jeszcze wtedy nie lubiłam piec ani gotować (może trudno w to uwierzyć, ale kiedyś kuchnia w ogóle mnie nie interesowała), poprosiłam ją o przepis. Dla mamy. Zresztą dla niej ciasto też upiekła mama :)

I tak przepis w oryginalnej formie, spisany przez koleżankę, przeleżał te naście lat w segregatorze. Chociaż co jakiś czas go czytałam, wciąż odkładałam na później. Pod koniec ubiegłego roku w końcu się doczekał wypróbowania, ale zdjęcia nie udało mi się zrobić. Teraz, przed świętami postanowiłam do niego wrócić raz jeszcze.
Po tylu latach nie pamiętam już jak smakował ten upieczony przez mamę Ewy, ale ten pieczony przeze mnie według Jej przepisu jest przepyszny. Ciasto jest kruche i chrupiące, a ser kremowy i delikatny.

Szczerze polecam!

 

Składniki
na ciasto:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 6 żółtek (jeśli jajka są małe, jeśli są duże, to 5 żółtek)
  • 250 g masła
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
na masę serową:
  • 750 g sera białego (przeciśniętego przez praskę lub zmielonego)
  • 2 jajka
  • 125 g masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • opakowanie budyniu waniliowego lub śmietankowego
  • po garści płatków migdałowych, rodzynek i pokrojonych orzechów włoskich
na pianę:
  • 6 białek (lub 5, zależnie od wielkości jajek)
  • szczypta soli
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
ponadto:
  • brzoskwinie z zalewy (np. połówki brzoskwiń w syropie waniliowym Lidl Deluxe)

Przygotować ciasto:
mąkę przesiać na stolnicę, dodać pokrojone masło i posiekać. Dodać cukier, proszek do pieczenia i żółtka. Szybko zagnieść gładkie ciasto. Podzielić je na dwie nierówne części: 1/4 i 3/4. Każdą część owinąć folią i włożyć do lodówki na 1-1,5 godziny.

Przygotować masę serową:
miękkie masło utrzeć z cukrem, następnie dodać jajka i kiedy dobrze połączą się z masą, po łyżce dodawać ser. Na końcu wsypać budyń.
Dodać bakalie i wymieszać łopatką.

Przygotować pianę:
białka ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier i mąkę ziemniaczaną.

Większą częścią ciasta wylepić prostokątną formę do pieczenia o wymiarach 40x25 cm. Na ciasto wyłożyć masę serową, wyrównać wierzch, ułożyć pokrojone brzoskwinie i lekko wcisnąć je w ser. Następnie wyłożyć pianę, a na wierzch zetrzeć na tarce o dużych oczkach  mniejszą część ciasta.
Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez 50-60 minut.

 

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2013/03/25 19:31:17
    Uwielbiam sernik z brzoskwiniami. Dawno nie jadłam, ale coś czuję, że w święta zjem.
    alinkawyka
    2013/03/25 20:08:42
    Kocham serniki! Twój prezentuje się bardzo smacznie. Kawałeczek poproszę:)
    rosse5
    2013/03/25 20:39:09
    Ja już znalazłam swój idealny przepis na sernik z brzoskwiniami, ale ten wygląda bardzo smakowicie i z pewnością go wypróbuję:)
    majanaboxing
    2013/03/25 21:39:46
    Bardzo ładny smakowity serniczek Edysiu :)
    wariatka2000
    2013/03/25 22:13:20
    cudowny i pyszny :))
    Gość: http: pastawithapplepie.blogspot.com, *.adsl.inetia.pl
    2013/03/26 08:37:31
    a ja poszukuje wlasnie idealny sernik na swieta ;> kussiszzzz
    izaa_a
    2013/03/26 10:02:01
    piekny i pyszny! moja siostra zawsze robi podobny ;)
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/03/26 18:19:32
    ja mój ulubiony sernik tez mam z czasów mlodości od kolezanki z pracy:) i do tej pory go piekę :)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/03/26 20:37:33
    Bardzo lubię sernik z brzoskwiniami:) . Lubię też dodatek budyniu do masy serowej, dzieki niemu jest ona bardziej zwięzła:). Pięknie się prezentuje ten sernik w przekroju:). Pozdrawiam i buziaka zasyłam:)
    asialc1
    2013/03/27 16:06:37
    Doskonały! Poproszę kawałeczek :-)
    skaleczkaa
    2013/03/30 12:57:28
    a mnie skusilas tym serniczkiem :) zrobilam wczoraj i jest pyszny :) w przekroju nie wyglada tak idealnie jak twoj :P ale to wina nowej kuchenki :) wciaż ja rozgryzam i testuje na ktorej temperaturze najlepiej wychodzi, bo na 180stopniach wszystkie ciacha mi pali :p wiec polecam serniczek kazdemu bo pyyyszny :) teraz w piekarniku babka malinowa tez z twojego przepisu :) juz sie jej doczekac nie moge :) Wesołych Świąt ;)
    edysia79
    2013/03/30 17:25:26
    Skaleczko bardzo się cieszę, że sernik smakuje :)
    Życzę szybkiego dotarcia się z piekarnikiem i radosnych oraz smacznych Świąt!

    OdpowiedzUsuń