czwartek, 28 marca 2013

Sernik marmurkowy

Mój pierwszy sernik bez spodu. Początkowo miałam zamiar upiec taki zwykły, klasyczny, biały bez dodatków, ale ostatecznie trochę namieszałam. Efekt okazał się bardzo ładny i smaczny.
Wczoraj wieczorem upieczony, dziś nie ma już połowy. Nie wiem, czy dotrwa do wieczora...



Składniki (ważne, by były w temperaturze pokojowej):
  • 1 kg białego sera (półtłustego)
  • 125 g masła
  • 150 g cukru pudru
  • 2 łyżki Cukru z prawdziwą wanilią i nutą kardamonu Kamis
  • 4 jajka (oddzielnie białka i żółtka)
  • 4 łyżki kaszy manny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki ekstraktu waniliowego
  • 4 łyżki ciemnego kakao
  • szczypta soli

Twaróg należy przepuścić dwu-trzykrotnie przez maszynkę, lub przecisnąć przez praskę do ziemniaków (jednak wtedy ser nie będzie kremowy, a taki jak mój, nieco cięższy).
Masło utrzeć na puszystą masę, wciąż ucierając stopniowo wsypywać cukier wymieszany z cukrem z wanilią, a potem dodawać po jednym żółtku. Następnie dodawać po łyżce twarogu, oraz kaszę, proszek do pieczenia i ekstrakt waniliowy.
W innej misce ubić na sztywną pianę białka ze szczyptą soli. Pianę przełożyć do miski z masą serową i delikatnie wymieszać przy pomocy łyżki lub łopatki.

Połowę masy nałożyć łyżką do tortownicy o średnicy 21 cm wyłożonej papierem do pieczenia natłuszczonym i obsypanym bułką tartą, tworząc "ciapki", zostawiając wolne miejsce.
Resztę masy serowej wymieszać z kakao i nałożyć do formy w wolne miejsca. Widelcem przemieszać masę w formie, tworząc marmurek. Można delikatnie przycisnąć wierzch, żeby go wyrównać, ale może zostać nierówny, wyrówna się podczas pieczenia.
Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st.C i piec przez około 60 minut.



WPIS KOMERCYJNY

1 komentarz:


  1. gin86
    2013/03/28 10:47:39
    Ja jeszcze nigdy nie upiekłam sernika bez spodu, sama nie wiem dlaczego... Twój wygląda wspaniale :)
    Gość: http: pastawithapplepie.blogspot.com, *.adsl.inetia.pl
    2013/03/28 11:01:16
    ja tez nie pieklam bez spodu ale z tego wzgledu ze lubie spody ;) zwlaszcza gdy sernik jest puszysty, kremowy a pod koniec czujemy lekko kruche ciasto - pycha. ale twoj naprawde kusi
    Gość: iwka, *.internetunion.pl
    2013/03/28 11:44:38
    uwielbiam ten sernik.
    Cukier z prawdziwa wanilią? Nie wiedziałam o jego istnieniu :) wypróbuję na pewno :)
    ola7
    2013/03/28 14:47:22
    piekny:)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/03/28 21:13:46
    Ja takich bez spodu nadal sie boję:) .... Śliczny jest Twój marmurek:) poproszę o kawałek:) buziaki i zdrowych i weosłych Świąt życzę Edytko:)
    majanaboxing
    2013/03/28 23:32:50
    Wspaniały sernik Edysiu. :) Idealny na święta. Pozdrawiam:)
    chochlikikuchenne
    2013/03/29 09:03:20
    Mmm.. ''mieszaj'' tak czesciej, dobrze Ci to wychodzi :D
    Cudowny serniczek <3 Ajjj juz sie nie moge doczekac mojego.. chyba upieke sernik krolewski z brzoskwiniami (jeden z moich ulubionych) :)

    Przy okazji zapraszam Cie na cytrynowa babke z jagodami i czekolada- jest pyyszna :D
    chochlikikuchenne.wordpress.com/2013/03/28/babka-wielkanocna-z-czekolada-i-jagodami-najlepsza/
    izaa_a
    2013/03/29 12:58:20
    pieknie wygląda Twój sernik
    asialc1
    2013/03/29 19:33:46
    U mnie na pewno by nie dotarł ;-) Bardzo smakowity :-)

    OdpowiedzUsuń