wtorek, 15 stycznia 2013

Cynamonowe placuszki z aronią

Szybki obiad z tego, co znalazłam w kuchennych szafkach i zamrażalniku.
Wiedziałam, że cynamon i aronia to dobry duet, więc postanowiłam je połączyć w placuszkach.
A skoro już dodałam owoce aronii, to do polania użyłam syropu z aronii - teraz będę piękna i młoda, bo owoce te pomagają zwalczać wolne rodniki, które powodują między innymi powstawanie zmarszczek ;) Poza tym tak już zupełnie na serio, to syrop z aronii zawiera też sole mineralne i witaminy P, C, B1, B6, E i PP.



Składniki (na około 13 placuszków):
  • 150 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 150 ml mleka
  • 1 jajko

W misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, cukier, cynamon i sól.
W garnuszku roztrzepać jajko z mlekiem i wlać mieszając do mąki. Na koniec dodać owoce aronii i jeszcze raz wymieszać łyżką.
Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju. Łyżką kłaść na patelnię niewielkie porcje ciasta i smażyć placuszki z obu stron na złoty kolor.Usmażone odkładać na chwilę na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Podawać ciepłe, przed podaniem polać syropem z aronii.



WPIS KOMERCYJNY

1 komentarz:


  1. dogsonx
    2013/01/15 17:20:23
    Wyglądają cudownie !! Ale bym je zjadła!1 Aronia jest taaaaka smaczna !! :)

    jolantaszyndlarewicz
    2013/01/15 17:31:17
    Kochana poszalałaś, oj poszalałas:) .... nie dość, ze zjadłaś coś pysznego to będziesz jeszcze wiecznie młoda:) ..... pozazdroscić:)
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/01/15 17:46:49
    o z aronią to muszą być mniamuśne
    izaa_a
    2013/01/16 09:22:51
    rewelacyjne placuszki :)
    izaa_a
    2013/01/17 21:32:57
    lubię wszelakie placuszki ;))
    Gość: anust, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/01/19 16:36:42
    Zrobiłam i owszem, ale zdobyta przeze mnie aronia była strasznie kwaśna i dzieci nie chciały jeść...było więcej dla mnie:)
    Gość: Amelia, *.dynamic.gprs.plus.pl
    2013/09/15 20:11:34
    Zrobiłam dziś z podwójnej porcji, posypane cukrem pudrem - przepyszne! Nie wiedziałam wcześniej, że po zamrożeniu aronia może być zjadliwa...:) W związku z moim nowym odkryciem wsadziłam właśnie z kilogram do zamrażarki na ciasto i kolejne placuszki.

    OdpowiedzUsuń