środa, 20 maja 2009

Maślankowe ciasto z rabarbarem i jabłkami

Kolejny przepis na ciasto z rabarbarem i kolejny zaczerpnięty z blogu Abbry. Oczywiście jak to często u mnie bywa, trochę zmieniłam składniki. Okazało się bowiem, że mam w ogrodzie za mało rabarbaru i żeby mieć tyle owoców ile powinno się na cieście znaleźć, dołożyłam do rabarbaru jabłka. Dlatego zmieniłam trochę nazwę ciasta i składniki podaję w takich proporcjach, jakie sama zastosowałam.
 
Ciasto jest bardzo smaczne, wilgotne i niezbyt słodkie, czyli dokładnie takie jakie lubię. Zresztą nie mogło być inaczej, bo wszystkie przepisy które znajduję u Abbry sprawdzają się w mojej kuchni :)

Składniki
na ciasto:
- 1 szklanka maślanki
- 1 szklanka cukru pudru
- 2,5 szklanki mąki pszennej
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 jajka
- 1/2 szklanki oleju
- 1 cukier waniliowy
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego

na wierzch:
- ok. 300 g rabarbaru
- 3-4 łyżeczki cukru
 
- 2 jabłka

na kruszonkę:
- 100 g masła lub margaryny
- mąka
- cukier
 
Rabarbar obrać, pokroić w cienkie plasterki i wymieszać z cukrem.

Składniki ciasta zmiksować - najpierw jajka z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodać płynne składniki, a na końcu mąkę z proszkiem do pieczenia. Zmiksowane ciasto wylać na prostokątną blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia.

Rabarbar osączyć z nadmiaru soku. Jabłka obrać, pokroić w niedużą kostkę, dodać do rabarbaru, wymieszać i wyłożyć na ciasto.

Szybko zagnieść kruszonkę - do masła pokrojonego na małe kawałki dodać mąkę i cukier (tak jak Abbra zaczęłam od trzech łyżek mąki i cukru, a potem dosypywałam stopniowo aż uzyskałam gładkie ciasto które łatwo się dało pokruszyć).

Kruszonką posypać warstwę owocową i blachę z ciastem wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C. Piec około 50 minut.
Po upieczeniu i ostudzeniu ciasto można posypać cukrem pudrem.
 
 
Na koniec już nie kulinarnie, ale chciałam się pochwalić moim kaktusem który wypuścił aż 24 pączki które kolejno zakwitają. Dziś kaktus zaszalał i w jednym dniu rozwinęło się aż sześć kwiatów. Oto jeden z nich:
 
 
Prawda że piękny?

1 komentarz:


  1. casiapaw
    2009/05/21 01:49:59
    Szybkie, proste, przyjemne i na pewno pyszne :)
    atina_bc
    2009/05/21 07:52:41
    Ale pysznie wygląda:) Ja na szczęście miałam wystarczającą ilość rabarbaru do tego ciasta:) Wiem , że jest pyszne, a twoje wygląda bardzo, bardzo smacznie w takiej kombinacji :)
    majanaboxing
    2009/05/21 08:38:52
    Pyszniutkie ciacho !:)) Wiem, bo je robiłam, a dodatek jabłek na pewno sprawia,ze jest jeszcze smaczniejsze :))
    A kwiat - śliczny Edysiu!:)
    mietowka22
    2009/05/21 08:42:53
    ale fajne ciasto lubię takie szybkie i pyszne wypieki :)
    olciaky
    2009/05/21 11:09:29
    Oj ładne,ładne;)
    emma001
    2009/05/21 20:51:08
    Moj brzuch jest pełny, ale na taki kawaleczek bym sie skusiła ;)
    iis111
    2009/05/21 23:18:50
    Szczesciara z Ciebie, ze w ogole masz rabarbar. Czy to ciasto dla meza? Domyslam sie ze donosisz mu ciasta do szpitala;)
    edysia79
    2009/05/21 23:22:46
    Dziękuję bardzo i polecam to ciasto :)

    Iwonko rabarbar mam dzięki mamie, bo to ona dba o ogródek :)
    Oczywiście że część ciasta zawiozłam mężowi do szpitala, żeby mu trochę osłodzić pobyt tam :)
    Gość: marta, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/05/19 23:16:52
    łatwe I szybkie a tak pyszne, że aż szok! ;)
    Gość: maria, *.zdnet.com.pl
    2010/10/21 00:52:38
    Mam taki kaktus tylko kwitnie na różowo.

    OdpowiedzUsuń