piątek, 22 maja 2009

Sałatka z ciecierzycy i papryki

Tydzień z ciecierzycą zorganizowany przez Agę stał się dla mnie okazją do zapoznania się z jej smakiem., bo nigdy wcześniej jej nie próbowałam. Nie byłam pewna, czy uda mi się do tej akcji przyłączyć, jednak wczoraj w czasie zakupów natknęłam się na czerwcowy numer "mojego gotowania" z przepisem na tą sałatkę i od razu kupiłam wszystkie potrzebne składniki. Dziś zrobiłam sobie ciecierzycową sałatkę na obiad.
 
Na początku nie zachwyciła mnie swoim smakiem, ale z każdym kolejnym kęsem coraz bardziej się do niej przekonywałam. Efekt był taki, że sama zjadłam wszystko co przygotowałam, czyli sałatkę z połowy ilości podanych składników. Więc całkiem dobra była :)
 
 
Składniki:
- 2 czerwone papryki
- 40 dag ciecierzycy z puszki
- 4 łyżki posiekanych ziół (bazylia, oregano, natka pietruszki, rozmaryn)*
- 3 łyżki oliwy
- 1 łyżka octu balsamicznego
- sól i pieprz

Paprykę umyć, oczyścić, pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić paprykę i smażyć, mieszając około 12-15 minut aż zmięknie. Ostudzić.
Ciecierzycę osączyć z zalewy, przełożyć do salaterki. Dodać smażoną paprykę, zioła i ocet, wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem.

*tylko pietruszkę miałam świeżą, resztę ziół (oprócz rozmarynu) dałam suszone, a od siebie dodałam jeszcze kilka gałązek rzeżuchy.
 

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2009/05/22 23:01:13
    O fajna sałatka! Nie robiłam jeszcze z papryką. Baaardzo mi się podoba takie połączenie :) Pozdrówki ciepłe!:)
    edysia79
    2009/05/22 23:02:49
    Majanko ale z Ciebie ekspresowa komentatorka! :)
    Dziękuję oczywiście za komplementy dla sałatki, może się na nią skusisz?
    Również ciepło pozdrawiam!
    casiapaw
    2009/05/22 23:06:08
    Fajnie musi smakować z tym octem balsamicznym :) Tak wytrawniej...
    edysia79
    2009/05/22 23:09:15
    Casiu smakuje całkiem, całkiem :) Z tym octem to też był mój pierwszy raz, tak jak z ciecierzycą. Człowiek całe życie się uczy, a jak jeszcze zacznie pisać bloga kulinarnego, to nauka nigdy się nie skończy ;)
    aga-aa
    2009/05/23 00:12:55
    ciesze sie podwójnie!
    z tego powodu, ze przyłaczyłaś się do zabawy
    no i że zasmakowała ci ciecierzyca!
    atina_bc
    2009/05/23 08:34:34
    Sałatka wygląda pysznie:) I zgadzam się z Tobą, jak człowiek bloga założy i jeszcze zacznie czytać inne blogi, to ciągle się uczy i uczy i jakieś nowości do kuchni wprowadza;) bardzo to lubię swoją drogą:D
    iis111
    2009/05/23 21:56:52
    Edytko ja pierwszy raz jadlam ciecierzyce jakies 2 -3 lata temu i tez specialnie mi nie smakowala jak sprobowalam, ale z każdym kesem bylo lepiej;) Teraz bardz lubie ciecierzyce:)
    agniagis
    2010/05/16 11:50:47
    proponujé dodac duuuzo kminku, swierzej kolendry i czosnku . mmmmmm.....

    OdpowiedzUsuń