środa, 3 kwietnia 2013

Mazurek kajmakowy bez pieczenia

Mazurek zawsze kojarzył mi się jako coś bardzo słodkiego. I właśnie taki jest mazurek, który zrobiłam na tegoroczną Wielkanoc - niesamowicie słodki. Ale nie ma w tym nic dziwnego, skoro składa się głównie z masy kajmakowej. Dzięki temu jednak wystarczy zjeść niewielki kawałek, żeby zaspokoić ochotę na słodycze. No i nie trzeba go piec, co jest niewątpliwą zaletą w czasie przedświątecznej krzątaniny.



Składniki:
  • 6 wafli (1 opakowanie)
  • 1,5 puszki mleka skondensowanego słodzonego
  • 50 g masła
  • 1 tabliczka białej czekolady
  • 2 łyżki śmietanki kremówki
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • bakalie i krem czekoladowy do dekoracji

Dzień przed przygotowywaniem mazurka zamknięte puszki z mlekiem umieścić w wysokim garnku i zalać zimną wodą tak, żeby puszki były przykryte. Garnek przykryć i doprowadzić do wrzenia, a potem gotować przez 3 godziny na małym ogniu pilnując, by puszki były cały czas przykryte wodą! Po tym czasie wodę wylać i zostawić puszki do ostygnięcia.
Wafle (oprócz górnego) kolejno smarować powstałym kajmakiem (2 łyżki odłożyć do posmarowania górnego wafla). Owinąć folią spożywczą i przycisnąć czymś ciężkim, np. deską do krojenia. Odstawić na 2-3 godziny.
Po tym czasie posmarować odłożonym kajmakiem wierzch mazurka.

Przygotować krem z białej czekolady:
czekoladę połamać na kawałki, włożyć do garnuszka, wlać śmietankę. Postawić na małym ogniu i podgrzewać mieszając, aż czekolada się rozpuści i połączy ze śmietanką. Ostudzić.
Miękkie masło utrzeć z cukrem na puch, dodać czekoladę.
Krem przełożyć do szprycy, udekorować brzegi mazurka (z pozostałego zrobiłam kwiatki).
Udekorować dowolnie bakaliami.

Przechowywać w lodówce.

1 komentarz:


  1. Gość: mismakuje, 46.31.32.*
    2013/04/03 13:41:31
    Ja mam tylko jeden problem z tym mazurkiem - w moim przypadku jeden kawałek czegokolwiek z kajmakiem to za mało i zanim się obejrzę, znika połowa ;)
    tojatenia
    2013/04/03 16:32:13
    Muszę spróbować, ja też uwielbiam kajmak i będę musiała potem przejść na dietę.
    kabamaiga
    2013/04/03 17:07:00
    Kajmak i biała czekolada - chyba bardziej słodko być nie może :) Rzeczywiście po kawałku można już zaspokoić pragnienie słodyczowe.
    izaa_a
    2013/04/03 18:31:35
    piękny mazurek ;)
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/04/03 19:19:20
    mazurek z wafli-super pomysł
    majanaboxing
    2013/04/03 20:26:42
    Świetny mazurek Edysiu :)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/04/04 16:23:01
    Bardzo lubię mazurki z masą kajmakową ...bo ja kajmak po prostu kocham:) Śliczna dekoracja:)
    blenda2007
    2013/04/08 10:03:15
    mniam:)
    Gość: szurens, *.dynamic.gprs.plus.pl
    2013/06/15 12:22:17
    Jarek B. z którym pracuję,polecił mi Twój blog. Kulinaria mnie nie interesują, ale fotografie masz PYSZNE, bardzo podoba mi się fotograficzny sposób podawania potraw.

    OdpowiedzUsuń