wtorek, 23 kwietnia 2013

Pizza z anchois na cienkim cieście

Od zawsze chciałam spróbować jak smakują anchois, ale nigdzie nie udało mi się ich kupić. Niedawno jednak dostałam kosz produktów włoskich z Lidla, wśród których znalazły się też dwa słoiczki anchois. Od razu pomyślałam o położeniu ich na pizzy. Inspiracją do jej powstania była konkursowa propozycja Marty.

Na wspólne pieczenie pizzy umówiłyśmy się z Domi. Nie trzymałyśmy się ściśle tego samego przepisu. Każda z nas ma swoje ulubione ciasto i sos do pizzy, więc tylko dodatki starałyśmy się dać takie same, chociaż tutaj ograniczyło mnie nieco zaopatrzenie moich miejscowych sklepów. Tak wiec zapraszam w imieniu swoim i Dominiki na nasze pizze: takie same, ale jednak inne :)

Pizzę Domi znajdziecie tutaj.




Składniki (na 2 pizze o średnicy 30 cm):
dodatki:
  • 2 kulki mozzarelli
  • 14 filecików anchois
  • 1/2 dużej czerwonej papryki lub 1 mała, pokrojona w paski
  • 1 czerwona cebula pokrojona w krążki lub piórka
  • 1 ostra zielona papryczka pokrojona w cieniutkie krążki
  • mały kawałek żółtego sera startego na dużych oczkach

Wyrośnięte ciasto na pizzę podzielić na dwie części, każdą rozwałkować na koło o średnicy ok. 30 cm. Placki posmarować ostudzonym sosem pomidorowym i ułożyć dodatki.
Piec w piekarniku nagrzanym do 220 st.C przez 12-15 minut.


1 komentarz:


  1. domaskowa
    2013/04/23 09:05:33
    Już wczoraj mówiłam Ci, że wygląda świetnie :)
    Cieszę się, że się spotkałyśmy w kuchni, bo miałam motywację, by spróbować po raz kolejny sardeli i nie żałuję.
    Dziękuję Ci ślicznie raz jeszcze i do szybkiego zobaczenia w kuchni :)
    Gość: http:pastawithapplepie.blogspot.com, *.devs.futuro.pl
    2013/04/23 09:18:31
    Ja tez nigdy ich nie probowalam :) musze wkoncu kupic, faktycznie na pizzy wygladaja smacznie
    kabamaiga
    2013/04/23 15:55:04
    U nas w rodzinie smakują chyba tylko mi, więc nie jadamy. Chociaż może z pizzą by pozostałym osobom posmakowały?
    jolantaszyndlarewicz
    2013/04/23 18:49:32
    Edytko nawet nie wiesz jak bardzo zapragnęłam pizzy ..... moge wirtualnie porwać kawałek Twojej?:) buziolek
    alohaskarbie
    2013/04/23 19:10:28
    Ajjj aj aj! Ale bym sobie zjadła coś takiego! :)
    dorota20w
    2013/04/23 19:39:17
    cała nasza rodzinka uwielbia domowa pizze
    chochlikikuchenne
    2013/04/23 22:16:07
    Mmm :D
    Pyszzzota! Fajna alternatywa dla ''oklepanego'' tunczyka :)
    izaa_a
    2013/04/24 16:41:15
    wygląda perfekcyjnie

    OdpowiedzUsuń