czwartek, 25 kwietnia 2013

Wieprzowina w sosie curry z nerkowcami

Kwiecień to miesiąc, w którym zaczynam wiosenne porządki. W domu i kuchni. Zawsze się okazuje, że kuchenne szafki kryją prawdziwe skarby. Na przykład orzechy nerkowca. W trakcie poszukiwań przepisów z ich wykorzystaniem trafiałam głównie na propozycje słodkie. Ale znalazłam też ten. Na mięsne curry z dodatkiem orzechów. Musiałam spróbować. Tym bardziej, że znalazłam też puszkę zielonego groszku, a w lodówce akurat miałam otwartą śmietankę kremówkę.
Byłam bardzo ciekawa smaku tej potrawy i właściwie nie wiedziałam, czego się spodziewać. W końcu wieprzowiny z curry jeszcze nie łączyłam, chociaż na słodko już jadłam - tutaj znajdziecie przepis na wieprzowinę z morelami.
Okazało się, że takie połączenie jest bardzo smaczne. Mięso podałam z kuskusem, chociaż z pieczywem też byłoby dobre. Nawet starszak zjadł ze smakiem, a z wiekiem coraz trudniej trafić w jego kulinarny gust, bo co rusz okazuje się, że czegoś nowego nie lubi ;)  




Przepis z tej strony podaję z moimi zmianami.

Składniki (na 3-4 porcje):
  • 500 g łopatki wieprzowej
  • 3 cebule
  • 1 zielona ostra papryczka
  • 3 płaskie łyżki przyprawy curry
  • 400 ml wody
  • 50 g groszku konserwowego
  • 100 ml słodkiej śmietanki 30%
  • sól, pieprz
  • łyżka soku z cytryny
  • 30 g orzechów nerkowca

Mięso opłukać, osuszyć i pokroić na małe kawałki. Cebule obrać, jedną pokroić w krążki, pozostałe dwie w kostkę. Papryczkę pokroić w cienkie krążki i usunąć nasiona.
Na głębokiej patelni rozgrzać 2 łyżki oleju. Włożyć mięso, podsmażyć. Dodać pokrojoną w kostkę cebulę i papryczkę, posypać curry i smażyć, aż cebula się zeszkli. Następnie wlać 400 ml gorącej wody, przykryć patelnię i całość dusić przez około 45 minut, aż mięso zmięknie.
Po 30 minutach duszenia dodać groszek i śmietankę. Doprawić do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny.
Orzechy podprażyć na suchej patelni, dodać do potrawy, wymieszać.
Krążki cebuli podsmażyć na łyżce masła. Po nałożeniu potrawy na talerze, na każdej porcji ułożyć kilka krążków cebuli.

1 komentarz:


  1. alohaskarbie
    2013/04/25 16:42:48
    O mniami! wygląda świetnie :)
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/04/25 18:11:17
    O cos dla mojej rodzinki :))
    izaa_a
    2013/04/25 22:47:54
    pyszne danie ;)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/04/26 18:18:49
    Bardzo ciekawa potrawa:) .... mój Olko też ostatnio ma fazę nielubienia:)

    OdpowiedzUsuń