piątek, 8 sierpnia 2008

Chłodnik błyskawiczny

To był mój pierwszy chłodnik. Swój debiut uważam za udany, chociaż smak chłodnika był trochę zbyt ostry, ale to pewnie przez to, że dałam za dużo rzodkiewek. No i bardziej smakował mi kiedy był w temperaturze pokojowej niż prosto z lodówki. Przepis i cudne zdjęcie które mnie zachęciło do spróbowania znalazłam u Abbry

Składniki:
- 1 litr kefiru lub maślanki (u mnie kefir)
- 1 duży pomidor
- 2 gruntowe ogórki
- kilka rzodkiewek (myślę że 3 wystarczą)
- 1 rozgnieciony ząbek czosnku
- po kilka gałązek koperku i szczypiorku
- 4 łyżki koncentratu barszczu
- 3 jajka ugotowane na twardo
- sól, pieprz, maggi
Do garnka wlać kefir, koncentrat barszczu, czosnek i maggi. Wymieszać metalową rózgą do ubijania.
Pomidora i ogórki obrać, pokroić w kostkę, rzodkiewki w półplasterki, koper i szczypiorek drobno posiekać. Wszystko wrzucić do garnka, wymieszać z kefirem. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Schłodzić w lodówce.
Przed podaniem każdą porcję udekorować pokrojonymi w ósemki jajkami.

1 komentarz:


  1. kuchareczka58
    2008/08/08 22:02:53
    Edysiu:)
    Bardzi Ci dziękuję za ten przepis, chłodnik chodził za mną już tak długo, a nigdzie w necie , nie znalazłam na tyle zachęcającego zdjęcia ,aby go wypróbować. Dziś jednak Twoje zdjęcie mnie zauroczyło, piękny chłodnik (jestem wzrokowcem )więc muszę go zrobić :)
    majanaboxing
    2008/08/09 10:09:31
    Edysiu, piękny!!! Po prostu dech zapiera! Super :)
    iis111
    2008/08/09 11:07:30
    Pieknie wyglada, ze tez nigdy nie jadlam chlodnika...
    grumko
    2008/08/09 11:21:47
    Znamy, lubimy i robiliśmy w sezonie z botwinką, którą można sobie przyjemnie chrupać w czasie jedzenia;-) Robiliśmy również w zeszłym roku chłodnik z dodatkiem serka wiejskiego i okraszonych ziemniaków. Fajne połączenie smaków, no i bardziej sycące;-) grumko.blox.pl/2007/11/090-Chlodnik-serowy-z-mlodymi-okraszonymi.html
    atina_bc
    2008/08/09 22:49:55
    Piękny chłodnik! Mój mąż uwielbia takie zupy i często mnie o nie męczy. Ja nie jestem ich entuzjastką, ale jak tylko poprosi to wypróbuje ten przepis. To zdjęcie jest bardzo zachęcające:-)
    edysia79
    2008/08/09 23:27:52
    Kuchareczko - cieszę się że chłodnikowi udało się Ciebie w końcu dogonić na moim blogu ;) Bardzo się cieszę że zdjęcie Ci się podoba, bo ja byłam z niego średnio zadowolona :)

    Majanko i Iwonko - dziękuję :*

    Grumko - przeczytałam Wasz przepis i muszę spróbować. Połączenie chłodnika i ziemniaków ze skwarkami bardzo do mnie przemawia :)

    Atino - zrób mężowi taki chłodnik, nie daj się długo prosić ;)

    OdpowiedzUsuń