wtorek, 19 sierpnia 2008

Placki z pieczarek i oscypka z sałatką pomidorową

Po zrobieniu roladek z oscypkiem trochę sera zostało, więc zrobiłam z nim placki. Wyglądem przypominają placki ziemniaczane, chyba dlatego, że pieczarki po zmieleniu ciemnieją jak ziemniaki. Te placki smakują jednak inaczej i bardzo do nich pasuje sałatka z pomidora i cebuli. Taka sałatka dodaje całej potrawie ostrości.
Zastanawiałam się czy ta potrawa nadaje się do pokazania w ramach Pomidorowego Tygodnia i doszłam do wniosku że jednak może być, bo bez dodatku sałatki pomidorowej nie wyobrażam sobie tego dania.
 
Składniki:
- 30 dag pieczarek
- 14 dag oscypka
- 1 papryka (dałam białą, bo taką akurat miałam)
- 1 cebula
- 1 bułka kajzerka
- 1 jajko
- 1/2 szklanki mąki pszennej
- sól, pieprz
sałatka:
- 3 pomidory
- 1 cebula
- sól i pieprz
Pieczarki, paprykę i cebulę obrać i pokroić na cząstki. Kajzerkę namoczyć w wodzie i odcisnąć. Wszystko razem przepuścić przez maszynkę, dodać jajko, mąkę, sól i pieprz, wymieszać. Oscypek zetrzeć na dużych oczkach (troszkę odłożyć do posypania), domieszać do masy.

Na patelni rozgrzać olej, łyżką kłaść porcje ciasta formując placuszki. Smażyć do uzyskania złotego koloru z obu stron. Na talerzu gorące placki posypać startym na drobnych oczkach oscypkiem.

Podawać z sałatką przygotowaną z obranego i pokrojonego w plastry pomidora, posypanego posiekaną cebulą i przyprawionego na pikantnie solą i pieprzem.
 
Myślę że oscypka można zastąpić zwykłym twardym serem, np. goudą, albo jakimś wędzonym.

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2008/08/19 15:17:49
    Edysiu jakże mi zaburczało w brzuszku, znęcasz sie nade mną okrutnie.. ;) Pięknie wygląda taki obiadek i musi byc bardzo smaczny! :)
    edysia79
    2008/08/19 15:23:07
    Majanko ja się nie znęcam, ja Cię kuszę, żebyś wybrała się po oscypki do Zakopanego, a po drodze wstąpiła w Beskidy ;) a obiadek był przepyszny :)
    majanaboxing
    2008/08/19 15:35:50
    Oj, kusisz , kusisz ! :))) Do Zakopanego zawsze chęytnie i w Beskidy tez! :)
    atina_bc
    2008/08/20 01:01:11
    Ślicznie wyglądają:-) mają pieczarki, mają oscypka - co im więcej potrzeba muszą być pyszne. Chyba jutro (a właściwie to już dzisiaj) pojade po oscypka. Tylko gdzie tu dobrego znaleźć;-)
    grumko
    2008/08/20 06:43:50
    Fajne te placki. Muszą być pyszne, bo i pieczarki i oscypka bardzo lubimy. Moim zdaniem sałatka z pomidorów i cebuli jak najbardziej pasuje do tego zestawu. Ja lubię czasem zabrać do pracy taką sałatkę, ale z dodatkiem śmietany, która po kilku godzinach - gdy pomidory puszczą sok - nabiera fantastycznego smaku.
    edysia79
    2008/08/20 12:53:29
    Majanko masz jeszcze czas, bo jesieni a góry są najpiękniejsze :)

    Atino poszukaj dobrze, bo te placki pyszne były. Może zastąp oscypka jakimś serem wędzonym.

    Grumko placki bardzo nam smakowały, ale sałatka była kropką nad i :)
    kasiaaaa24
    2008/08/22 10:19:14
    Wow, super połączenie. Muszą świetnie smakować. Aż ślinka cieknie :)
    edysia79
    2008/08/22 12:28:09
    Kasiu właśnie tak smakowały :) Aż żałuję że w najbliższym czasie znów do Zakopanego się nie wybieramy..
    grumko
    2008/08/28 05:39:49
    Zrobiliśmy na wczorajszy obiad i bardzo nam smakowało. Co prawda nie nie mieliśmy oscypka, ale użyliśmy wędzonej rolady haskiej. Paprykę mieliśmy w dwóch kolorach: pół zielonej i pół pomarańczowej. Masę po zmieleniu odcisnęliśmy na ściereczce, bo wydzieliło się bardzo dużo płynu. Gotowe placki smażyły się bardzo dobrze, a w trakcie wydzielał się taki zapach, że można by pomyśleć, że są z wędzonym boczkiem;-) Polecamy!!

    atina_bc
    2008/11/06 15:04:27
    Zrobiłam je, są pyszne! oczywiście z oscypkiem:) Możesz sobie u mnie pooglądać;) Pozdrawiam serdecznie
    edysia79
    2008/11/06 22:33:44
    Antko bardzo się cieszę :)) Okazuje się, że zrobiłam kilka ptraw które nadają się w sam raz na polskie gotowanie ;)

    OdpowiedzUsuń