niedziela, 24 sierpnia 2008

Kolorowy sernik na zimno

Przygotowanie tego sernika jest trochę czasochłonne, bo trzeba czekać aż kolejne warstwy nieco stężeją, ale praca nad nim opłaca się w 100%.
 

Składniki
na spód:
- 15 dag herbatników (np. Digestive)
- 10 dag masła

na masę:
- 80 dag sera twarogowego (gotowego do serników)
- 13 dag cukru pudru
- 250 ml śmietany kremówki
- 8 łyżeczek żelatyny
- 10 dag jagód
- 100 ml soku pomarańczowego
- 2 łyżki syropu malinowego
- 2 łyżki soku z cytryny
- 10 dag zmiksowanych brzoskwiń lub moreli (mogą być z puszki)

Herbatniki pokruszyć (ja zmieliłam w blenderze) i wymieszać z ciepłym roztopionym masłem. Tak przygotowaną masę rozsmarować w wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy (podstawę tortownicy posmarować masłem i na to położyć papier, wtedy nie będzie się ślizgał ani obracał). Tortownicę włożyć do lodówki.

Żelatynę rozpuścić w 8 łyżkach gorącej wody, trochę ostudzić.
Śmietanę ubić na sztywno. Ser wymieszać z cukrem i podzielić na cztery równe części.
Do 1 części sera z cukrem dodać syrop malinowy, sok z cytryny i 2 łyżki rozpuszczonej żelatyny, wymieszać. Na końcu dodać 1/4 ubitej śmietany. Wymieszać dokładnie i wyłożyć na ciastkowy spód. Włożyć do lodówki.
Do 2 części sera dodać sok pomarańczowy, 2 łyżki żelatyny i 1/4 bitej smietany. Wymieszać i wyłożyć do tortownicy kiedy poprzednia warstwa trochę zastygnie. Schłodzić.
Do 3 części sera dodać zmiksowane jagody, 2 łyżki żelatyny i bitą śmietanę, rozsmarować na warstwie pomarańczowej kiedy ta trochę zastygnie.
Do 4 części sera dodać zmiksowane brzoskwinie lub morele, 2 łyżki żelatyny i resztę ubitej śmietany, również przełożyć do formy. Chłodzić przez kilka godzin w lodówce.

Kolejne warstwy chłodziłam tyle ile zajmowało mi przygotowanie kolejnej, tylko z warstwą jagodową poczekałam dłużej, żeby kolor przeszedł na niższe warstwy.
 
 
Przepis pochodzi z gazety "Życie na gorąco"

1 komentarz:


  1. atina_bc
    2008/08/24 21:00:16
    Wygląda bardzo smacznie! A jakie równiutkie warstwy:-)
    majanaboxing
    2008/08/25 08:53:07
    Edysiu, jakiże sliczny serniczek! Rzeczywiscie warstwy są tak równiutkie jak przy linijce! Piękny :)
    iis111
    2008/08/25 09:32:56
    Jaki ladny serniczek. Jeszcze nigdy nie robilam sernika na zimno.
    edysia79
    2008/08/25 11:29:49
    Atino i Majanko dziękuję :) Z tymi warstwami się postarałam ;)

    Iwonko jeśli jeszcze nie robiłaś, to spróbuj. Takie serniki na zimno wspaniale smakują, zwłaszcza w gorące dni :)
    jstnk
    2008/08/26 10:32:02
    Wygląda fenomenalnie. Muszę przyznać, że na początku myślałam, że jest to sernik 3 - warstwowy, ale po przeczytaniu sposobu wykonania i przyjrzeniu się dokładniej zdjęciu odkryłam dodatkową warstwę.
    Pozdrawiam serdecznie!
    edysia79
    2008/08/26 11:33:17
    Justynko na oryginalnym zdjęciu w gazecie ten sernik naprawdę był kolorowy. Mój wyszedł w tonacji fioletowo-kremowej, ale i tak mi się podobał ;) Najważniejsze że w smaku był fenomenalny, mąż nawet stwierdził że to najlepszy sernik jaki do tej pory zrobiłam :)
    kuchareczka58
    2008/08/26 22:44:24
    Edysiu :)
    Serniczek rewelacja, pięknie wyglądający, świetny przepis, , akurat na lato :) Koniecznie muszę go wypróbować, tylko czy dostanę jeszcze jagody ?
    edysia79
    2008/08/27 09:45:34
    Kuchareczko dzięki jagodom sernik był orzeźwiający, właśnie w sam raz na lato ;) Ja zrobiłam go z jagodami mrożonymi.
    jolcia9
    2009/12/10 22:43:24
    Ależ zachęcający! Bardzo lubię serniki, chyba go wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń