poniedziałek, 11 sierpnia 2008

Czekoladowe muffinki z nutellą

Przedstawiam Wam muffinki które zaszły, a właściwie wjechały bardzo wysoko, bo... na Kasprowy Wierch ;) Wczoraj wybraliśmy się na wycieczkę do Zakopanego razem z naszym synkiem, w końcu to już "duży " chłopak, więc musi zacząć poznawać świat :) Potrzebowałam jakiejś smacznej i energetycznej przekąski, bo wstaliśmy wcześnie rano i czekała nas długa droga, więc wybór padł na muffinki z nutellą. To był strzał w 10, bo bardzo nam smakowały i muszę powiedzieć, że chyba były lepsze niż muffinki czarno-białe, które do tej pory wygrywały w moim muffinkowym rankingu. Przepis podała Bajaderka na forum cincin
Składniki
suche:
-
2 i 3/4 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 3 łyżki gorzkiego kakao
- 3/4 szklanki brązowego cukru (dałam biały)

mokre:
-
1/2 kostki masła (rozpuszczone i ostudzone)
- 2 jajka
- 1 szklanka maślanki

do środka:
-
1 szklanka nutelli

W dużej misce wymieszać suche składnki, wlać do nich zmieszane składniki mokre. Łyżką wymieszać wszystko razem do połączenia składników, ale nie za długo, bo muffinki będą twarde.

Do formy wyłożonej papilotkami nakładać po 1 płaskiej łyżce masy, na to 1 łyżkę nutelli i znów łyżkę masy.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C i piec 15-20 minut.
Po wyjęciu z piekarnika chwilę trzymać muffinki w formie, a potem studzić na kratce.

W czasie nakładania do formy ciasto wydawało mi się jakieś dziwne bo było gęstsze niż inne z których do tej pory piekłam muffinki, ale babeczki wyszły świetne, a w dodatku z podanych składnikiów wyszło ich 24 sztuki.

3 komentarze:


  1. evenka-arabeska
    2008/08/12 03:26:47
    Ładne zdjęcia - muffiny ładnie komponują się ze szczytami gór :-) Przepis też wygląda zachęcająco ze względu na tę nutellę i... maślankę ;-) Uwielbiam wszystko co ma orzechowy posmak , a maślankę doceniłam już jakiś czas temu , podobnie jak jogurt.
    edysia79
    2008/08/12 09:09:34
    Evenko - ja dopiero niedawno odkryłam ile jest przepisów z maślanką i jogurtem :) Właściwie to odkąd założyłam bloga, ciągle odkrywam coś nowego ;)
    majanaboxing
    2008/08/12 10:46:10
    Edysiu, zdjecia sa przepiekne! Swietny pomysł z tą muffiną na tle gór, po prostu bomba! :) Muffinka jest pyszna, energetyczna, akurat na wyprawe w góry :)
    Wiesz, ja mam pdoobnie jak Ty - odkąd załozyłam bloga, dowiaduje sie ciągle czegos nowego, a ponieważ lubię odkrywać nowe rzeczy, takze smaki to bardzo sie z tego ciesze :) Prowadzenie bloga jest więc pouczające :)
    Gość: ta.bo, *.chello.pl
    2008/08/12 11:07:21
    Ciastka na wysokim poziomie. ;-)
    Pozdrawiam, będę zaglądać.
    Gość: jerzy, *.aster.pl
    2008/08/12 13:09:07
    czy wiesz ile kalorii mają takie mafinki? dlaczego tuczysz dziecko taką bombą kaloryczną?
    edysia79
    2008/08/12 13:35:13
    Majanko - dziękuję :) Muffinki to jest to!
    Człowiek całe życie się uczy ;)

    Ta.bo - dziękuję za odwiedziny i oczywiście zapraszam ponownie :)
    Również pozdrawiam serdecznie :)

    Jerzy - Nie, nie wiem ile kalorii ma jedno takie ciastko i szczerze powiedziawszy nie zastanawiam się nad tym. Nie upiekłam muffinek dla synka, a dla nas wszystkich, więc nie sądzę żeby jedno czy dwa które zje zaszkodziły lub utuczyły moje dziecko. Idąc Twoim tokiem rozumowania dzieci wcale nie powinny jeść słodyczy...
    Gość: , *.brodnica.pl
    2008/08/12 13:40:08
    to że dzieci dostają słodycze wydaje sie rzeczą normalna...a widze jedna z osób zaatakowała cie w sposób jakbys na siłe wpychała dziecku całą przyczepe muffinków. Naprawde dziwie sie kobietom, których dzieci nie znają smaku czekolady albo miłego łaskotania w język bąbelków napojów gazowanych.
    Ludzie!
    W rozsądnych ilościach nic nie szkodzi
    Wszystko jest dla ludzi
    pozdrawiam
    atina_bc
    2008/08/12 17:23:28
    Edysiu cudne zdjęcie muffinek! Ja też robiłam te muffinki i bardzo nam smakowały:-) Widziałam, że miałaś ciekawego gościa:-) Cóż ja uważam tak jak ktoś napisał w poprzedniej wypowiedzi - dzieci powinny jeść wszystko w odpowiednich ilościach. Wszystko jest dla ludzi i słodycze również. Poza tym nie sądzę, aby domowy wypiek mógł zaszkodzić szczególnie dziecku i miał aż tak dużo kalorii. A zresztą na taka wycieczkę potrzebne są kalorie!
    edysia79
    2008/08/12 17:59:34
    Gościu - zgadzam się z Tobą :) Dziecko może spróbować wszystkiego - oczywiście w ramach rozsądku, nie mówię tu o alkoholu oczywiście. Trzeba tylko potrawy które się dziecku podaje dostosować do jego wieku.

    Atinko - oj, miałam dzisiaj bardzo dużo gości, bo moje muffinki trafiły na pierwszą stronę gazety! :D
    Co do karmienia dzieci to uważam tak samo i wolę dać synkowi coś co sama upiekę i wiem z czego się składa, niż kupne słodycze nafaszerowane sztucznymi składnikami, wzmacniaczami smaku i barwnikami.
    Kalorie z mufiinek bardzo się przydały, bo synek nie chciał na Kasprowym usiąść ani na chwilę, chciał tylko chodzić po kamieniach ;) Nie miał czasu ani na jedzenie, ani na picie.. Wszyscy podziwiali małego zapalonego turystę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. gania76
    2008/08/12 18:54:00
    Muffinki w takiej scenerii na pewno Wam świetnie smakowały, a co do kalorii, to myślę, że tysiąc razy lepiej, że dzieci jedzą słodkości przyrządzane w domu, niż chipsy i przemysłowe batony (a to często spotykany widok). Moje dzieci też jedzą muffiny i ciasteczka, które piekę, i bardzo dobrze - bo znają smak domowych wypieków, a nie syropu glukozowo-fruktozowego, glutaminianu sodu, i innych paskudztw zawartych w słodyczach sklepowych. Pozdrawiam :))
    majanaboxing
    2008/08/12 19:43:00
    Edysiu, jak bylam na pierwszej stronie gazety, to rowniez dostalam niemily komentarz . Taka juz cena popularnosci :)

    CO do samych muffinek uważam,ze to odpowiedni posiłek do zabrania w gory. My idąc w gory bierzemy czekoladę i wodę. Muffina czekoladaowa jest wspaniala, energetyczna :)
    Gość: , *.pools.arcor-ip.net
    2008/08/13 13:21:34
    a ja nie mam maslanki,czy moze byc mleko???
    edysia79
    2008/08/13 14:05:47
    Myślę że może być. W przepisach na muffinki występuje i mleko i maślanka i jogurt. Niedawno, przy pieczeniu poprzednich moich muffinek miałam trochę maślanki więc dolałam do niej mleko i muffinkom to nie zaszkodziło. Zdarzyło mi się też zamienić właśnie maślankę na mleko i też było dobrze. Być może surowe ciasto będzie trochę rzadsze, ale to w niczym nie przeszkadza i po upieczeniu będą takie jak trzeba.
    Daj znać czy się udały i oczywiście jak smakowały :)
    Gość: , *.pools.arcor-ip.net
    2008/08/13 14:55:33
    Dziekuje bardzo za odpowiedz.
    kuchareczka58
    2008/08/15 09:32:20
    Edysiu :)
    Przepiękne zdjęcia ! Podziwiałam z zapałem i mufinki i krajobraz i sama nie wiedziałam na co bardziej miałam ochotę.

    vmr
    2008/08/15 11:56:24
    Zacznijmy od tego, że nie lubię gotować, ale... uwielbiam blogi kucharskie. ;) I wychodzę z założenia, że jeśli już muszę coś przygotować, to chcę to zrobić dobrze. A Twoje muffinki zmotywowały mnie wreszcie do zakupu "urządzenia" do ich pieczenia, czyli jakichś gumowych "dziurek". ;) A że dziurki są wielkie, to wyszło mi dwanaście wielkich muffin. Prze-pysz-nych! Dzięki. :)
    edysia79
    2008/08/15 18:14:20
    Kuchareczko - dziękuję :) Teraz kiedy zatęsknię za górami będę mogła popatrzeć na te zdjęcia, no i muffinki z nutellą będą mi się kojarzyć z Tatrami ;)

    Vmr - cieszę się że zadziałałam na Ciebie motywująco :) Skoro te muffinki Ci smakowały, to może wykorzystasz teraz też inne przepisy na te babeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. abbra
    2008/08/19 19:39:30
    To coś dla mojej córci - przepada za nutellą :)))
    edysia79
    2008/08/19 22:00:24
    Jeśli tak, to musisz je upiec Abbro :)
    Gość: tigra24, *.adsl.inetia.pl
    2009/01/31 17:04:27
    Pyszne muffinki, zrobiłam z połowy ilości i wszystko zostało zjedzone na jeden podwieczorek!( w 2 i pol osoby) Wyszło mi 7 szt bo za dużo ciasta nałożyłam i wyszły mi właściwie duze MUFFINY;) ale w smaku to nic nie przeszkodziło.
    Pyszne, będe zaglądać, dziękuję i pozdrawiam.
    p.s. przepiekne zdjęcia wszystkich potraw.
    edysia79
    2009/01/31 19:41:58
    Tigro24 cieszę się, że smakowały :) Gdybym ja upiekła coś z połowy porcji, mąż od razu spytałby gdzie jest reszta ;)
    Dziękuję i zapraszam do dalszego korzystania z przepisów.
    bbrzezinka
    2010/01/04 15:44:29
    Z racji tego, iż pierwsze spotkanie z muffinkami udało się wspaniale poszłam za ciosem :P. Czekoladowe muffinki pojawiły się na sylestrwoym stole. Wyszły wieelkie i pyszne, łącznie 16 szt. Chyba muszę dokupić jeszcze jedną foremkę by nie robić na raty. Ale, ogólnie rewelacja :)
    rosse5
    2010/02/02 15:40:51
    Dzisiaj upiekłam i są przepyszne:)
    ewelosa
    2010/03/14 08:52:11
    Witaj Edysiu

    Szukałam przepisu na muffinki z maślanką i tak trafiłam do Ciebie. Skorzystałam z przepisu tylko zrobiłam je z czekolada i jagodami.
    Muffinki wyszły mięciutkie i bardzo smaczne. Dziękuję
    Gość: nusia, *.toya.net.pl
    2010/03/24 16:09:30
    świetne - po raz pierwszy zrobiłam muffinki i jestem zachwycona(moi panowie również)Dziękujemy :)
    edysia79
    2010/03/24 21:02:29
    Nusiu cieszę się i dziękuję za komentarze :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Gość: ania, *.greenlan.pl
    2011/03/17 20:35:48
    Muffinki zrobiłam tylko raz kiedyś, też czekoladowe i były pyszne ale bardzo trudno było usunąć z nich papilotki. Odchodziły razem ze sporymi kawałkami babeczki. Czy to typowe czy coś zrobiłam nie tak? Blachę do muffinek i same papilotki mam z Ikea, może nie są one dobre i powinnam poszukać innych?
    Ślinka mi kapie na samą myśl o muffinkach z nutellą ale jeśli usunięcie bibułki znowu będzie tak problematyczne, to pewnie będzie to moja ostatnia próba.
    edysia79
    2011/03/17 20:41:11
    Aniu jeśli popatrzysz na drugie zdjęcie, to zobaczysz, że nie miałam żadnego problemu z oderwaniem papierka od muffinki ;)
    Ja nie używam papilotek z żadnej konkretnej firmy i tylko raz zdarzyło się, że ciasto nie za bardzo chciało odlepić się od papierka. Możesz spokojnie próbować upiec te muffinki :)
    Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2012/07/08 20:23:10
    jak nie masz blachy to nie rób, pozdrawiam
    marta_b18
    2013/02/15 12:12:48
    muffinki zrobiłam wczoraj mężusiowi na walentynki, wyszły pyszne :) oblałam je dodatkowo roztopioną czekoladą i posypałam cukrowymi serduszkami :) to już kolejny przepis wypróbowany z tego bloga i kolejny udany! dziękuję! :)
    nie wiem jak u innych ale u mnie ciasto wyszło tak gęste, że aż nie chciało się dobrze wymieszać ale dolałam trochę maślanki i już było ok :)

    OdpowiedzUsuń