środa, 27 sierpnia 2008

Muffinki z rabarbarem

Mama przyniosła z ogródka trochę rabarbaru, więc trzeba było go jakoś wykorzystać ;) Podobno są to najlepsze muffinki jakie upiekłam (wg. opinii męża i mamy). Wczoraj upiekłam je drugi raz i coś mi się wydaje, że znikną równie szybko jak poprzednie ;) Przygotowuje się je trochę nietypowo jak na muffinki, bo część składników należy zmiksować.
Przepis Bajaderki z forum cincin.
Składniki
kruszonka:
- 1/2 szklanki +2 łyżki mąki
- 1/2 szklanki brązowego cukru (dałam zwykły biały kryształ)
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/4 kostki masła

Na dwanaście muffinek wystarczyła mi połowa kruszonki, więc spokojnie można zmniejszyć ilość składników o połowę.
- 300 g rabarbaru
- 3 łyżki cukru pudru
ciasto:
- 1 i 1/4 szklanki mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1/2 kostki miękkiego masła
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 2 jajka
- 1 opakowanie cukru wanilinowego
- 1/2 szklanki mleka

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą.
Masło rozetrzeć mikserem, dodać cukier z cukrem wanilinowym i miksować aż masa będzie puszysta. Dodać jajka i dobrze ubić.
Wlać mleko i wsypać mąkę, wymieszać wszystko łyżką do połączenia składników.
Ciasto wyłożyć do foremki.

Rabarbar umyć, oczyścić, pokroić w niedużą kostkę. Wymieszać z cukrem pudrem. Wyłożyć na ciasto w foremce, lekko wciskając go w ciasto.
Posypać przygotowaną kruszonką.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200ºC i piec ok. 25 minut, aż wierzchy będą złociste.
 

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2008/08/27 09:19:22
    Edysiu, jak zawsze u Ciebie smakowicie i pięknie! :) Takich muffin jeszcze nie probowałam, slicznie wyglądają!
    iis111
    2008/08/27 09:41:07
    Ja kiedys pieklam muffinki z rabarbaem i orzechami z przepisu Doroty i jak dla mnie to byly najlepsze muffinki pod sloncem:) Rabarbar bardzo fajnie smakuje w muffinkach.
    edysia79
    2008/08/27 09:49:35
    Majanko Ty jak zwykle pierwsza z komentarzem ;) Dzisiaj to chyba pobiłaś rekord, bo skomentowałaś świeżo opublikowany wpis. Rabarbar można jeszcze kupić, więc spróbuj. Te muffinki smakowałyby Twojemu Ukochanemu, bo nie są suche, ale wilgotne, właśnie dzięki rabarbarowi ;)

    Iwonko z rabarbarem i orzechami nie próbowałam, ale orzechy pewnie świetnie się komponują z rabarbarem.
    andzia-35
    2008/08/27 11:33:11
    Piekne!
    atina_bc
    2008/08/27 14:16:43
    Muffinki wyglądają slicznie i ta kruszonka... mniam, mniam:-)
    majanaboxing
    2008/08/27 16:59:08
    Serio aż tak szybka byłam , he he :D
    Mowisz,ze mojemu Ukochanemu by posmakowały :))) No to chyba musze jeszcze poszukac rabarbaru :) A moze mama jeszcze ma w ogrodzie ? :)
    Gość: Nieznośna, *.system2000.3s.pl
    2013/07/03 21:13:13
    Muffinki są rewelacyjne! Takie lekkie. Wyjątkowo mi smakowały, bo był delikatnie wilgotne dzięki temu rabarbarowi, który nie zdążył puścić soku.
    Naprawdę przepyszne!
    Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń